Lindahl skrev:
Da jeg muligvis står for, at skulle skifte den "gamle" turbo ud, er jeg i gang med at afsøge området. Den gamle er en gt3076, og jeg ville gerne ud i noget større. Jeg ved flere får fine resultater med en 3582 1.06, men jeg synes ikke økonomien er til sådan en Garrett. Så jeg har overvejet en kina-turbo, men er i tvivl om, hvad man bør gå efter, hvis man skal finde noget som kan levere samme effekt som en gt3582, altså 500-550 hk på en 2,8 VR6 (12v). Jeg har kigget lidt på en T70´er, men jeg har endnu kun fundet dem i A/R 0.84. Jeg har indkøbt en ATP manifold, som giver mulighed for både T3 og T4 flanche, og det kunne da være meget spændende at prøve med noget T4, men da bilen er en daily driver, er jeg bange for, at sådan en T4 som ex. turbomotor sælger, ikke er sagen i hverdagen. Hvad siger I, nogle forslag?
Er der stor forskel på, at gå fra en kuglelejeturbo over til glideleje? (Har selvfølgelig også noget at gøre med A/R)
til tider tvivler jeg på meget tidligere spoolup tider fra en GT lader som feks en alm T lader.
jeg køre alm T3 lader på min sierra. 8,0 i komp og har ca 1bars tryk ved 2200omdr. og tror ikke at en GT lader er mærkbar bedre.
men på de store er der nok lidt at komme efter, om ikke ander, så er det hvad jeg har hørt.