JerrilD skrev:
Går med planerne om at anskaffe mig en 1.3 pug ralley top. De kloge siger at ventilerne er større end dem der sidder i mit 1.4 gti topstykke.
Men ved ikke lige om det kan betale sig? Eller kan det mere betale sig at porte den orginale top?
Har ikke planer om at poste flere 1000 kr i projektet...
Regner med at skal ha en anden udstødningsmanifold på.
Skulle jo ha renoveret toppen alligevel, men hvis jeg kan finde sådan en top i god stand så ville det jo ligeså godt?
Ellers ikke noget vildt.
Du mangler en masse erfaring for at kunne gøre det du vil der. Ikke nødvendigvist din egen(det er dog altid det bedste, men også det dyreste!).
Du kan gå efter "cheap mods" og suge det ud af nettet du kan, og lave det på din motor, og satse på det virker.
Hvad angår topstykket specifikt så har jeg et godt råd eller 2:
1: Hold snitterne af topstykket, hvis du ikke ved det er bedre at bytte det.
2: Lad være med at "porte", "file", "hakke", etc.etc. hvis du ikke ved præcist hvad du laver. Med 95% sandsynlighed falder din gashasighed, og du mister bundtræk.
3: Stop ved helt basic renovering og afrensning.
4: Skaf flere penge før du flytter ambitionsniveauet op, eller skaf mere viden.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!