Henrik p skrev:
Ja jeg har sådan en gti med kat. Altså Motronic 1.3 motorstyringen. Jeg har monteret knast i den og planet topstykket lidt og slebet lidt i kanalerne. Den endte ud med 135 hk efter indkøring på rullefelt. Problemet er at motorlampen lyser hele tiden og den kommer med fejl for noget der bliver kaldt
1:Defekt ECU / Styreboks eller antibankestyring
2.Blandingsregulering/Spænding ved kontroludtaget
3:Automatisk Blandingsregulering / Multipliceringskorrektion
Den er blevet nulstillet men de bliver ved med at komme. Men er det fordi at der blev lodet en anden chip i dengang den blev kørt ind at den ikke kan finde ud af det mere? Og når motorlampen lyser konstant går den så ik i nødprogram og derved bare hælder noget benzin ind? Fordi den kører nemlig ik ret langt på literen
Jeg har så tænkt lidt på at droppe den skide LFM og så få webere på og derved få mere effekt og bedere tomgang. Men hvad siger Motronicen til at kun skulle styre tænding og ikke dyser og mængde mere?
På forhånd tak
Der er et eller andet galt.
Har du mulighed for at måle på blandingen?
Ellers ville jeg evt. gå skridtet og få sat en programerbar motorstyring på. Det er så langt nemmere og sjovere. Det er det bedste redskab/legetøj man kan give sig selv! Herefter er det jo også langt nemmere at få et par spjældhuse på eller anden indsugning uden lmm.