lqs skrev:dvs at den skal tunes som sugemotor? eller hvorfor er målet så lavt?? MVH søren
Nej målet på de 3-400hk er med trykladning, da jeg mener jeg ikke har behov for mere.
Så skal du se på en for lille turbo, eller se efter en form for restrictor, ala plompen i en puch maxi
Udgangspunkter er for kompliceret til den ret lave effekt.
Prøv at se lidt på hvad 8V motoren laver, og hvad 16v motoren laver af power. 8V passer bedre til formålet.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Ydegaard skrev:700 nm? Det er da ikke helt så enkelt igen, stort set alt skal jo opgraderes så... 400-500 nm er mere overskueligt ville jeg nu mene...
Kommer jo helt an på ambitionsniveauet.
Hvis alt omfatter plejlstængerne, så har du ret.
16V toppen flower ret meget luft std, så det batter noget med turbo.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lqs skrev:dvs at den skal tunes som sugemotor? eller hvorfor er målet så lavt?? MVH søren
Nej målet på de 3-400hk er med trykladning, da jeg mener jeg ikke har behov for mere.
Så skal du se på en for lille turbo, eller se efter en form for restrictor, ala plompen i en puch maxi
Udgangspunkter er for kompliceret til den ret lave effekt.
Prøv at se lidt på hvad 8V motoren laver, og hvad 16v motoren laver af power. 8V passer bedre til formålet.
I know Men når man kan få en b234 næsten gratis så er det lidt svært at sige nej.. Hvilket bagtøj kan du anbefale til den slags effekt?
Nemmeste var at finde et 240 1031 bagtøj og få et torsenspær bygget i den. Fjern ballanceakslerne, køb en turbo-manifold fra B204GT og sæt en (for) lille turbo på, så kan den ikke undgå at have 300hk med det samme.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
alternativ. byg evt motor med sugeknaster.sæt en stor turbolader på, kør lavt tryk. =samme ydelse, men mulighed for mere senere. moment kommer så senere i omdrejninger... mere skånsomt for både motor og resten af bilen!
MVH søren
efter et hurtigt kig på www.ad2000.dk fandt jeg 2 b230Fk motore fra 95 og 96, en ved nordjysk autoophug og den anden ved sindal autoophug.
Motoren i sig selv er et meget bedre (holdbarhedsmessigt) ugangspunkt så længe du holder dig under 400hk.
Jeg gav 3500dkr for en komplet med motor med manifolder turbo, komplet bortset fra generator.
hvad angår gearkasse er der jo flere muligheder men det kommer helt an på hvor meget du vil skære i bunden på bilen.
De populære gearkasser koster en arm, jeg var heldig at finde en fin gearkasse fra en nyere bmw i tyskland som jeg vil prøve med.
Om det holder vil tiden vise