Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 15:07

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 25 jun 2009, 23:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 mar 2005, 16:06
Indlæg: 120
Geografisk sted: Nord
grydesvamp skrev:
hvor mange hk / nm regner du med at lave ?

kig evt på en 2,3 8v (b230 fk fra fx år95) rigtig stærk blok som nemt kan levere effekt nok til at knuse gearkasser. ;)


hva angår motorophænd er det da hvis det mindste problem eftersom jeg ved at du kan trylle i et værksted ;)


Har allerede en b234 ved hånden, så det er den jeg regner med at bruge som udgangspunkt.

Men hvilket bagtøj kan håndtere kræfterne?

effekten jeg regner med er 350-400 hk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jun 2009, 06:08 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
dvs at den skal tunes som sugemotor? eller hvorfor er målet så lavt??
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jun 2009, 12:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 mar 2005, 16:06
Indlæg: 120
Geografisk sted: Nord
lqs skrev:
dvs at den skal tunes som sugemotor? eller hvorfor er målet så lavt??
MVH søren


Nej målet på de 3-400hk er med trykladning, da jeg mener jeg ikke har behov for mere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jun 2009, 00:42 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
kbonde skrev:
lqs skrev:
dvs at den skal tunes som sugemotor? eller hvorfor er målet så lavt??
MVH søren


Nej målet på de 3-400hk er med trykladning, da jeg mener jeg ikke har behov for mere.


Så skal du se på en for lille turbo, eller se efter en form for restrictor, ala plompen i en puch maxi ;-)

Udgangspunkter er for kompliceret til den ret lave effekt.

Prøv at se lidt på hvad 8V motoren laver, og hvad 16v motoren laver af power. 8V passer bedre til formålet.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jun 2009, 00:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 mar 2005, 16:06
Indlæg: 120
Geografisk sted: Nord
HenrikGM skrev:
kbonde skrev:
lqs skrev:
dvs at den skal tunes som sugemotor? eller hvorfor er målet så lavt??
MVH søren


Nej målet på de 3-400hk er med trykladning, da jeg mener jeg ikke har behov for mere.


Så skal du se på en for lille turbo, eller se efter en form for restrictor, ala plompen i en puch maxi ;-)

Udgangspunkter er for kompliceret til den ret lave effekt.

Prøv at se lidt på hvad 8V motoren laver, og hvad 16v motoren laver af power. 8V passer bedre til formålet.


I know :D Men når man kan få en b234 næsten gratis så er det lidt svært at sige nej.. Hvilket bagtøj kan du anbefale til den slags effekt?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jun 2009, 00:45 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ydegaard skrev:
700 nm? Det er da ikke helt så enkelt igen, stort set alt skal jo opgraderes så... 400-500 nm er mere overskueligt ville jeg nu mene...


Kommer jo helt an på ambitionsniveauet.

Hvis alt omfatter plejlstængerne, så har du ret.

16V toppen flower ret meget luft std, så det batter noget med turbo.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jun 2009, 00:49 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
kbonde skrev:
HenrikGM skrev:
kbonde skrev:
lqs skrev:
dvs at den skal tunes som sugemotor? eller hvorfor er målet så lavt??
MVH søren


Nej målet på de 3-400hk er med trykladning, da jeg mener jeg ikke har behov for mere.


Så skal du se på en for lille turbo, eller se efter en form for restrictor, ala plompen i en puch maxi ;-)

Udgangspunkter er for kompliceret til den ret lave effekt.

Prøv at se lidt på hvad 8V motoren laver, og hvad 16v motoren laver af power. 8V passer bedre til formålet.


I know :D Men når man kan få en b234 næsten gratis så er det lidt svært at sige nej.. Hvilket bagtøj kan du anbefale til den slags effekt?


Nemmeste var at finde et 240 1031 bagtøj og få et torsenspær bygget i den. Fjern ballanceakslerne, køb en turbo-manifold fra B204GT og sæt en (for) lille turbo på, så kan den ikke undgå at have 300hk med det samme.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jun 2009, 06:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
alternativ. byg evt motor med sugeknaster.sæt en stor turbolader på, kør lavt tryk. =samme ydelse, men mulighed for mere senere. moment kommer så senere i omdrejninger... mere skånsomt for både motor og resten af bilen!
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jun 2009, 11:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
kristian kig lige på priserne på en 8v motor. de er ganske fornuftige i pris 8) jeg skal nok hjælpe dig af med den gamle ;)

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jun 2009, 11:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
efter et hurtigt kig på www.ad2000.dk fandt jeg 2 b230Fk motore fra 95 og 96, en ved nordjysk autoophug og den anden ved sindal autoophug.

Motoren i sig selv er et meget bedre (holdbarhedsmessigt) ugangspunkt så længe du holder dig under 400hk.

Jeg gav 3500dkr for en komplet med motor med manifolder turbo, komplet bortset fra generator.

hvad angår gearkasse er der jo flere muligheder men det kommer helt an på hvor meget du vil skære i bunden på bilen.

De populære gearkasser koster en arm, jeg var heldig at finde en fin gearkasse fra en nyere bmw i tyskland som jeg vil prøve med.
Om det holder vil tiden vise ;)

for mere inspiration kig på http://www.savarturbo.se

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team