Jeg står med en P121 (Amazon) som jeg vil peppe lidt op med en B234 (2,3 16V) motor, og senere turbolade den. Mit spørgsmål er så, hvordan passer det med motorophæng? skal jeg selv igang med fabrikering af dem? Da B234´eren kommer fra en 740 hvor den var skråstillet, skal jeg have en anden olie pickup, samt bundkar? Har hørt rygte om at jeg kan tage bundkar samt pickup fra en B20 motor?
Jeg står med en P121 (Amazon) som jeg vil peppe lidt op med en B234 (2,3 16V) motor, og senere turbolade den. Mit spørgsmål er så, hvordan passer det med motorophæng? skal jeg selv igang med fabrikering af dem? Da B234´eren kommer fra en 740 hvor den var skråstillet, skal jeg have en anden olie pickup, samt bundkar? Har hørt rygte om at jeg kan tage bundkar samt pickup fra en B20 motor?
På forhånd tak!
Smiley med skæv mund allrede fra motorophænget!?
Med den motor som udgangspunkt, så skal du lave motorophæng selv.
Hvorfor ikke lade ´den være skrå?
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
HenrikGM skrev:Smiley med skæv mund allrede fra motorophænget!?
Med den motor som udgangspunkt, så skal du lave motorophæng selv. Hvorfor ikke lade ´den være skrå?
Har skam intet imod at skulle igang med fabrikering af motorophæng, men hvis der fantes en gylden mellemvej med iforvejen passende ophæng, så ville det vel være at opfinde den dybe tallerken igen.
Jeg har set nogle ombygninger på nettet med Amazon og B234, og synes der ser ud til at være mere plads i motorrummet hvis den ligger "lige" i. mht. turbomontering.
Du skal være mere end velkommen til at komme med inputs til projektet
Når du sætter turbo på den maskine, så vil den jo slå resten af transmissionen ihjel ca. første gang den får bid!
Største problem bliver at få plads til en gearkasse der kan flytte poweren, og få fundet et bagtøj der ikke vil sige KNÆK...
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
du skal lige huske hvis du montere motoren så den står lige. skal du have specielt koblings hus eller finde en fra en tidlig 240 hvor motoren stod lige op. altså hvis du skal bruge volvo's M45 / 46 / 47 gearkasse..
Anders-S13 skrev:du skal lige huske hvis du montere motoren så den står lige. skal du have specielt koblings hus eller finde en fra en tidlig 240 hvor motoren stod lige op. altså hvis du skal bruge volvo's M45 / 46 / 47 gearkasse..
'
Det er så der KNÆK kommer ind i billedet. Turboladet B234 laver ret enkelt 700Nm, eller hen ved det dobbelte af hvad den serie gearkasser kan tåle i længden.
Getrag fra M3 er eneste prisbillige option.
Alternativet må man jo skrue ned for effekten, men så er det noget nemmere at lave det på en 8V motor.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!