e30 Motorskift fra ny model til gl.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Amanoglu
Nyt Medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 03 jan 2008, 21:12

e30 Motorskift fra ny model til gl.

#1 Indlæg af Amanoglu »

Er igang med motorskift på min e30. Der lå en ny model m20b27 Eta motor i forvejen, men har så fundet en gl. model motor m20b20 med turbo(bygge af dansk turbo teknik) som jeg er ved at ligge i men har haft en hel del bøvl idag.

Er noget så langt at Eta motoren er ude og den gl. model motor på vej ind men kan slet ikke få motoren til at gå på plads med de to forreste motor ophæng.

Jeg har taget motorophæng fra min gamle Eta motor til den gl model motor, som kommer fra en E28 serie ( da jeg tænkte at der måske er forskel) Men er det rigtig gjort eller skal jeg ud og hente de andre motorophæng, for kan slet ikke få motoren ned i.! :damn:

Og et andet spørgsmål mit ledningsnet fra "bilen" sikringsboksen er rund (ny model) og på den nye motor er den firkantet(gl model)

Hvad skal der til her før det hele spiller?

Har læst mig frem til at ved skift af gl model til ny model skifter de også tænding og strømfordeler, men her skifter jeg fra ny model til gl. så vil høre om den også skal have skiftet så der kommer nyt i nu når jeg har det runde stik ved sikringsboksen?

Håber jeres hurtige respons :D
MPOWAH!
Brugeravatar
zoolander
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 06 jul 2006, 18:34
Geografisk sted: midt jylland

#2 Indlæg af zoolander »

men har du ikke en motor styring fra e28 til turbo motor,

har jeg forstået ret at du ikke kan få en adaptor fra rund til 4 kant stik ved sikrings box
Brugeravatar
zoolander
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 06 jul 2006, 18:34
Geografisk sted: midt jylland

#3 Indlæg af zoolander »

men har du ikke en motor styring fra e28 til turbo motor,

har jeg forstået ret at du ikke kan få en adaptor fra rund til 4 kant stik ved sikrings box
Amanoglu
Nyt Medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 03 jan 2008, 21:12

#4 Indlæg af Amanoglu »

zoolander skrev:men har du ikke en motor styring fra e28 til turbo motor,

har jeg forstået ret at du ikke kan få en adaptor fra rund til 4 kant stik ved sikrings box


Ja jeg kan ikke få nogle adapter, men har i bmw forum fundet nogle diagra, til at lode kablerne sammen med. Og Styreboksen osv. det har jeg, jeg tog alt ledningsnet styreboks og motor ud af den e28.

Og mit største problem nu er at få den motor i min e30 så hvilke motorophæng skal jeg bruge? dem fra e28 eller dem fra min egen e30 eta motor. Har kæmpet hårdt igår uden at komme videre, men eså tænker jeg om det var pga. de forkerte motorophæng at jeg ikke har kunne få den på plads.
MPOWAH!
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#5 Indlæg af møffe »

ALPINA lavede det nummer engang. mener bestemt at koed har de motorophæng, min kammi lagde sådan en 2,8 alpina (mener med knastkæde) over i hans E30 325, der fik han det hele fra koed.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#6 Indlæg af m power »

de 2 motorblokke er jo ens , så du skal bruge motorophæng fra din eta motor.
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#7 Indlæg af m power »

møffe skrev:ALPINA lavede det nummer engang. mener bestemt at koed har de motorophæng, min kammi lagde sådan en 2,8 alpina (mener med knastkæde) over i hans E30 325, der fik han det hele fra koed.


den 2,8L alpina er jo en m30b28 (big six) den der er problemer med er en m20b23 (small six)
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#8 Indlæg af møffe »

m power skrev:
møffe skrev:ALPINA lavede det nummer engang. mener bestemt at koed har de motorophæng, min kammi lagde sådan en 2,8 alpina (mener med knastkæde) over i hans E30 325, der fik han det hele fra koed.


den 2,8L alpina er jo en m30b28 (big six) den der er problemer med er en m20b23 (small six)
ahh. tanketorsk. my bad.

men den alpina fanden kunne kun bruges som bådsanker. spild af penge.. :grin: :grin:
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Amanoglu
Nyt Medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 03 jan 2008, 21:12

#9 Indlæg af Amanoglu »

Problemet er løst. Bunkaret fra e28'eren var større så den kunne ikke komme på plads så den blev skiftet med eta'ens bundkar..

Nu mangler jeg at samle ledningsnet, har dog læst at man kan få en adapter som binder den runde og firkantet stik sammen, men KOED har ikke nogen.
Andre som kender nogle der har de adapter?
MPOWAH!
Besvar