Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 15:13

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Nyt Medlem

Er igang med motorskift på min e30. Der lå en ny model m20b27 Eta motor i forvejen, men har så fundet en gl. model motor m20b20 med turbo(bygge af dansk turbo teknik) som jeg er ved at ligge i men har haft en hel del bøvl idag.

Er noget så langt at Eta motoren er ude og den gl. model motor på vej ind men kan slet ikke få motoren til at gå på plads med de to forreste motor ophæng.

Jeg har taget motorophæng fra min gamle Eta motor til den gl model motor, som kommer fra en E28 serie ( da jeg tænkte at der måske er forskel) Men er det rigtig gjort eller skal jeg ud og hente de andre motorophæng, for kan slet ikke få motoren ned i.! :damn:

Og et andet spørgsmål mit ledningsnet fra "bilen" sikringsboksen er rund (ny model) og på den nye motor er den firkantet(gl model)

Hvad skal der til her før det hele spiller?

Har læst mig frem til at ved skift af gl model til ny model skifter de også tænding og strømfordeler, men her skifter jeg fra ny model til gl. så vil høre om den også skal have skiftet så der kommer nyt i nu når jeg har det runde stik ved sikringsboksen?

Håber jeres hurtige respons :D

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midt jylland
men har du ikke en motor styring fra e28 til turbo motor,

har jeg forstået ret at du ikke kan få en adaptor fra rund til 4 kant stik ved sikrings box

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midt jylland

har jeg forstået ret at du ikke kan få en adaptor fra rund til 4 kant stik ved sikrings box

Titel:
Nyt Medlem

zoolander skrev:

Ja jeg kan ikke få nogle adapter, men har i bmw forum fundet nogle diagra, til at lode kablerne sammen med. Og Styreboksen osv. det har jeg, jeg tog alt ledningsnet styreboks og motor ud af den e28.

Og mit største problem nu er at få den motor i min e30 så hvilke motorophæng skal jeg bruge? dem fra e28 eller dem fra min egen e30 eta motor. Har kæmpet hårdt igår uden at komme videre, men eså tænker jeg om det var pga. de forkerte motorophæng at jeg ikke har kunne få den på plads.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
ALPINA lavede det nummer engang. mener bestemt at koed har de motorophæng, min kammi lagde sådan en 2,8 alpina (mener med knastkæde) over i hans E30 325, der fik han det hele fra koed.

Titel:
Mester Medlem

de 2 motorblokke er jo ens , så du skal bruge motorophæng fra din eta motor.

Titel:
Mester Medlem

møffe skrev:
ALPINA lavede det nummer engang. mener bestemt at koed har de motorophæng, min kammi lagde sådan en 2,8 alpina (mener med knastkæde) over i hans E30 325, der fik han det hele fra koed.

den 2,8L alpina er jo en m30b28 (big six) den der er problemer med er en m20b23 (small six)

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
m power skrev:
møffe skrev:

den 2,8L alpina er jo en m30b28 (big six) den der er problemer med er en m20b23 (small six)
ahh. tanketorsk. my bad.

men den alpina fanden kunne kun bruges som bådsanker. spild af penge.. :grin: :grin:

Titel:
Nyt Medlem

Problemet er løst. Bunkaret fra e28'eren var større så den kunne ikke komme på plads så den blev skiftet med eta'ens bundkar..

Nu mangler jeg at samle ledningsnet, har dog læst at man kan få en adapter som binder den runde og firkantet stik sammen, men KOED har ikke nogen.
Andre som kender nogle der har de adapter?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time