Afblancering af krumtap?
Redaktør: Moderatorer
-
lqs
- Mester Medlem
dem der mener de har fået en mere stabil eller rolig tomgang.... hvor mange gram fik i fjernet eller sat på, (hvor.... ?)på de de dele der blev balanceret?
det er lidt det, jeg mener med om i ved hvad i betalte for!
når det så er oplyst.... vil jeg gerne prøve at mødes med jer en gang ved lejlighed. til den tid kan vi så prøve at montere en magnet, af nogenlunde samme vægt på svinghjulet. bagefter må vi prøve at vurdere hvordan tomgang ændrer sig.
MVH søren
det er lidt det, jeg mener med om i ved hvad i betalte for!
når det så er oplyst.... vil jeg gerne prøve at mødes med jer en gang ved lejlighed. til den tid kan vi så prøve at montere en magnet, af nogenlunde samme vægt på svinghjulet. bagefter må vi prøve at vurdere hvordan tomgang ændrer sig.
MVH søren
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
møffe
- Mester Medlem
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
lqs skrev:DET søren mener er! ved i hvad i betalte for?
jeg fik lige det jeg betalte for. som udgangspunkt gider jeg ikke at stille mig skeptisk over for alt. jeg for også planet toppen,blokken og slebet ventiler uden at være 110% sikker på det er en nødvendighed. men når skidtet starter i sidste ende har jeg aldrig været i tvivl om det var alle pengene værd.
kan nemt se hvad du er ude i. men skal jeg virkeligt være så mistroisk over for alt så havde jeg ikke problemer med at overbevise min badevægt om den måler 30KG for meget når jeg er på. men jeg har aldrig været i tvivl om at for de 250kr (over de 750 det koster at afballancere et svinghjul, og på en sierra dohc er der ingen vej uden om bare ved koblingsskift) er arbejdsgangen i at tage krumtap,trykfod,remhjul og svinghjul en lille pris. om ikke andet i min verden.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
lqs
- Mester Medlem
prøvede igår at lave et meget lidt videnskabeligt forsøg. et stk gl ford dohc. et stk magnet på ca 20gram.
magnet på svingningsdæmper. magnet væk fra svingningsdæmper...
for fætter og mig selv ingen hørbar/mærkbar forskel i tomgang....
20gram er rigtig meget i det spil her!
MVH søren
PS. er der nogen af jer der vejer hver ende af plejlstængerne?
MVH søren
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
-
møffe
- Mester Medlem
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
har prøvet at montere kobling på en dohc uden afdrejning (og sammen med affballancering) og det gav et MEGET negativt resultat. ford foreskriver også afdrejning ved hvert koblingsskift på sådan en.lqs skrev:prøvede igår at lave et meget lidt videnskabeligt forsøg. et stk gl ford dohc. et stk magnet på ca 20gram.
MVH søren
og JA pillede 25gram af hver plejlstang på min dohc. og vejede den enedevis. alt blevt matchet op inden for 1gram hvis jeg ikke husker helt forkert. og jeg gør det aldrig igen. fandens til arbejde at sidde og slibe på sådan 4 for at få dem ens i vægt. og nej de blev ikke shot peeled eller hvad det hedder. men den holdte 50K km. og motoren lever nu i en anden bil.
men prøv at tage dine 20G om monter længere væk fra center. som feks yderkant på svinghjul. hvis det stadig ikke kan forstyrre den.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
Spirillen
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Horsens
lqs skrev:prøvede igår at lave et meget lidt videnskabeligt forsøg. et stk gl ford dohc. et stk magnet på ca 20gram.
MVH søren
Det vil jeg gerne tro på, men ubalancen er der nu alligevel, og bliver forstærket/forplantet ud i resten af bilen, det er som regel ved et bestemt område, det er værst.
Har du nogensinde prøvet en V8(ford) med en forkert svingningsdæmper på(læs: vægten det forkerte sted)
Det giver en aha oplevelse vil jeg lige sige.
! ! FRI BANE FULD HANE ! !
IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!
IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!