Afblancering af krumtap?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#11 Indlæg af lqs »

dem der mener de har fået en mere stabil eller rolig tomgang.... hvor mange gram fik i fjernet eller sat på, (hvor.... ?)på de de dele der blev balanceret?
det er lidt det, jeg mener med om i ved hvad i betalte for!
når det så er oplyst.... vil jeg gerne prøve at mødes med jer en gang ved lejlighed. til den tid kan vi så prøve at montere en magnet, af nogenlunde samme vægt på svinghjulet. bagefter må vi prøve at vurdere hvordan tomgang ændrer sig.
MVH søren
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#12 Indlæg af Yugo Turbo »

det søren mener er nok at der sikkert er andre faktorer der spiller mere ind end kun afballanceringen
Brap brap brap...
Billede
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#13 Indlæg af lqs »

DET søren mener er! ved i hvad i betalte for?
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#14 Indlæg af JerrilD »

lqs skrev:DET søren mener er! ved i hvad i betalte for?


Så må du jo forklar hvad de får??
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#15 Indlæg af møffe »

lqs skrev:DET søren mener er! ved i hvad i betalte for?

jeg fik lige det jeg betalte for. som udgangspunkt gider jeg ikke at stille mig skeptisk over for alt. jeg for også planet toppen,blokken og slebet ventiler uden at være 110% sikker på det er en nødvendighed. men når skidtet starter i sidste ende har jeg aldrig været i tvivl om det var alle pengene værd.

kan nemt se hvad du er ude i. men skal jeg virkeligt være så mistroisk over for alt så havde jeg ikke problemer med at overbevise min badevægt om den måler 30KG for meget når jeg er på. men jeg har aldrig været i tvivl om at for de 250kr (over de 750 det koster at afballancere et svinghjul, og på en sierra dohc er der ingen vej uden om bare ved koblingsskift) er arbejdsgangen i at tage krumtap,trykfod,remhjul og svinghjul en lille pris. om ikke andet i min verden.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#16 Indlæg af grydesvamp »

lqs skrev:DET søren mener er! ved i hvad i betalte for?


en række huller på bagsiden af mit svinghjul og 4 kørner prikker så det bliver samlet ens hver gang.
Fri bane fuld hane! :-)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#17 Indlæg af lqs »

prøvede igår at lave et meget lidt videnskabeligt forsøg. et stk gl ford dohc. et stk magnet på ca 20gram.
magnet på svingningsdæmper. magnet væk fra svingningsdæmper...
for fætter og mig selv ingen hørbar/mærkbar forskel i tomgang....
20gram er rigtig meget i det spil her!
MVH søren
PS. er der nogen af jer der vejer hver ende af plejlstængerne?
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#18 Indlæg af Mads B (dk) »

jeg kan ikke lade være med at tænke på hvad i fik lavet samtidig med i fik afbalanceret.... om det kunne være det der gav en roligere tomgang
Billede
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#19 Indlæg af møffe »

lqs skrev:prøvede igår at lave et meget lidt videnskabeligt forsøg. et stk gl ford dohc. et stk magnet på ca 20gram.
magnet på svingningsdæmper. magnet væk fra svingningsdæmper...
for fætter og mig selv ingen hørbar/mærkbar forskel i tomgang....
20gram er rigtig meget i det spil her!
MVH søren
PS. er der nogen af jer der vejer hver ende af plejlstængerne?
har prøvet at montere kobling på en dohc uden afdrejning (og sammen med affballancering) og det gav et MEGET negativt resultat. ford foreskriver også afdrejning ved hvert koblingsskift på sådan en.

og JA pillede 25gram af hver plejlstang på min dohc. og vejede den enedevis. alt blevt matchet op inden for 1gram hvis jeg ikke husker helt forkert. og jeg gør det aldrig igen. fandens til arbejde at sidde og slibe på sådan 4 for at få dem ens i vægt. og nej de blev ikke shot peeled eller hvad det hedder. men den holdte 50K km. og motoren lever nu i en anden bil.

men prøv at tage dine 20G om monter længere væk fra center. som feks yderkant på svinghjul. hvis det stadig ikke kan forstyrre den.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Spirillen
Senior Medlem
Indlæg: 365
Tilmeldt: 24 maj 2005, 10:16
Geografisk sted: Horsens

#20 Indlæg af Spirillen »

lqs skrev:prøvede igår at lave et meget lidt videnskabeligt forsøg. et stk gl ford dohc. et stk magnet på ca 20gram.
magnet på svingningsdæmper. magnet væk fra svingningsdæmper...
for fætter og mig selv ingen hørbar/mærkbar forskel i tomgang....
20gram er rigtig meget i det spil her!
MVH søren
PS. er der nogen af jer der vejer hver ende af plejlstængerne?


Det vil jeg gerne tro på, men ubalancen er der nu alligevel, og bliver forstærket/forplantet ud i resten af bilen, det er som regel ved et bestemt område, det er værst.

Har du nogensinde prøvet en V8(ford) med en forkert svingningsdæmper på(læs: vægten det forkerte sted)
Det giver en aha oplevelse vil jeg lige sige.
! ! FRI BANE FULD HANE ! !

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!
Besvar