Afblancering af krumtap?
Redaktør: Moderatorer
- JerrilD
- Mester Medlem
- Indlæg: 1354
- Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
- Geografisk sted: Fredericia C
Afblancering af krumtap?
Giver det noget(hk) at Afblancere krumtappen?
Senest rettet af JerrilD 26 maj 2009, 19:17, rettet i alt 1 gang.
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
-
Spirillen
- Senior Medlem
- Indlæg: 365
- Tilmeldt: 24 maj 2005, 10:16
- Geografisk sted: Horsens
Det kommer an på hvor "skæv" den er, fra fabrikken af.
Jeg vil nu vove den påstand, at en PSAmotor ikke er afbalanceret helt perfekt.
Men der er jo andre ting som bla. afvejning af stempler/plejlstænger, der betyder rigtig meget (mere end krumpeteren).
Men når du har en perfekt afvejet/afbalanceret motor, går den som en symaskine.
Havde engang en gl. Mazda 323, hvor du kunne stille en 10'er på højkant på topdækslet, i tomgang, og give gas, uden den væltede.
Jeg vil nu vove den påstand, at en PSAmotor ikke er afbalanceret helt perfekt.
Men der er jo andre ting som bla. afvejning af stempler/plejlstænger, der betyder rigtig meget (mere end krumpeteren).
Men når du har en perfekt afvejet/afbalanceret motor, går den som en symaskine.
Havde engang en gl. Mazda 323, hvor du kunne stille en 10'er på højkant på topdækslet, i tomgang, og give gas, uden den væltede.
! ! FRI BANE FULD HANE ! !
IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!
IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Spirillen skrev:Havde engang en gl. Mazda 323, hvor du kunne stille en 10'er på højkant på topdækslet, i tomgang, og give gas, uden den væltede.
Sekundlim gør underværker, og overdrivelse fremmer forståelsen
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
spar pengene! i 99% af tilfælde er det unødvendigt. der er nok en grund til at div motorfabrikker har den tolerance mht ubalance som de har!
HVIS du mener dit projekt er så seriøst at det fortjener extra bearbejdning mht balance... så gælder det om at tænke sig om. både hvad ang. stedet hvor arbejdet skal laves. samt ikke mindst mængden af dele der bør afbalanceres sammen.
MVH søren
HVIS du mener dit projekt er så seriøst at det fortjener extra bearbejdning mht balance... så gælder det om at tænke sig om. både hvad ang. stedet hvor arbejdet skal laves. samt ikke mindst mængden af dele der bør afbalanceres sammen.
MVH søren
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
spar pengene! i 99% af tilfælde er det unødvendigt. der er nok en grund til at div motorfabrikker har den tolerance mht ubalance som de har!
HVIS du mener dit projekt er så seriøst at det fortjener extra bearbejdning mht balance... så gælder det om at tænke sig om. både hvad ang. stedet hvor arbejdet skal laves. samt ikke mindst mængden af dele der bør afbalanceres sammen.
MVH søren
HVIS du mener dit projekt er så seriøst at det fortjener extra bearbejdning mht balance... så gælder det om at tænke sig om. både hvad ang. stedet hvor arbejdet skal laves. samt ikke mindst mængden af dele der bør afbalanceres sammen.
MVH søren
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
så dyt er det nu ikke at få lavet. plejer at give en tusse ca ved westspeed. og mener selv at i det store hele så er det pengene værd. men alle gange har jeg også et svinghjul der har været drejet ned, så den sidste 250kr seddet det koster at få det hele med kan betegnes som småpenge.lqs skrev:spar pengene! i 99% af tilfælde er det unødvendigt. der er nok en grund til at div motorfabrikker har den tolerance mht ubalance som de har!
HVIS du mener dit projekt er så seriøst at det fortjener extra bearbejdning mht balance... så gælder det om at tænke sig om. både hvad ang. stedet hvor arbejdet skal laves. samt ikke mindst mængden af dele der bør afbalanceres sammen.
MVH søren
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
fik en roligere tomgang. og da der alligevel var pillet ved std dele så syntes jeg ikke 250kr xtra var alverden. men nu sparede jeg nok også andre steder. fik feks ikke sodavand under arbejdet. drak vand så det løb nok lige op tilsidst.lqs skrev:ikke så dyrt skriver du. ved du hvad det er du får for de penge?
MVH søren
men nu kan vi ikke alle have samme mening om delene, men det var mit valg at have det på plads inden samling. har da også valgt andre "dyre" løsninger. som feks std toppakning frem for uorg fiber pakning, kunne jo nok have sparet en 50-100kr der også.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
