lybker skrev:
Jeg er ved at lave en 1,9L mi16 og sigter efter knap 200hk ved max 8500omdr til min club racer
I den forbindelse har jeg fået tilbudt et sæt spjældhuse med manifold billigt - men de er 42mm...?
Er det nok til jeg kan nå mit mål, eller vil de være i underkanten?
I samme forbindelse - hvad vil være en god knast at kombinere med? (regner med at beholde udstødningsknasten.)
på forhånd tak
mvh Lars L
Har du smidt oliefyret på pension, eller er det for at få samme effekt, men færre Kg. på forhjulet
Man ser vel mest 45 mm huse (mindst) på XU9J4, og effekt en del over 200. så mon ikke lige man kan klemme det sidste ud af de 42'ere, men tvivler på det er optimalt. har aldrig set eller hørt om sådan et set-up...så dunno
8500 o/min. er meget, især da XU9 er meget langslaget og hvis det skal holde nogenlunde ( hyd. løftere kan slet ikke lide det ) og man kan risikere at sku skifte plejlejer ofte, selvom man kører på den bedste olie, og undgår olietryks-tab i kurver vha. skvulpespærre eller tørsump.
Du kan kubik' ke den istedet, men du kan ikke få så meget som med en XU10 blok..dog, men en 2,1 er vist det vildeste på løse forringer. Samt
en slebet indsugnings knast og en bananmanifold og en 7.800 o/min er du ved målet.
I skal ligge med 4,2 kg. pr. Hk. eller sådan noget
Spændende projekt ellers