http://japanerimport.dk/Bil.aspx?BilId=52
Rimilig hurtig bil. Bliver forsikret som en Golf 2 GTI
Billig i res. dele. Alle dele kan bestilles hos Toyota i danmark uden problemer.
Komplet motor der har gået under 80k km koster 7k.
Kan holde til tæv.
Kan maks køre 180 km/t.
Køre som en normal bil, er let at parkere, og har fint med udstyr.
Ulempen er, at motoren har en tendens til at dø hvis den bliver tunet eller hvis den kørt helt ud til 180 km/t begrænsning... kør 170 km/t, så sker der intet.
Men jeg havde også gjort som vankel. Ikke fandens skægt at bruge 200k på en bil, når man lige pludslig vil have et hus...
Førstekøb, helt grøn, hjælp udbedes!
Redaktør: Moderatorer
- tonnilerche
- Senior Medlem
- Indlæg: 474
- Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10
daisutsko !
1.) Køb daihatsu til ingen penge
2.) Kør som død og fanden
3.) Køb reservedele der er dyrere end bilen var
4.) Kør som død og fanden
5.) Indse at bilen ikke kan holde til det, uanset reservedelene.
6.) Kør som død og fanden indtil syn.
7.) Få tæv af synsmanden pga uansvarlig vedligehold af den.
8.) Skrot den og køb en bil istedet.
ELLER... spring punkt 8. over, og start forfra fra punkt 1.
***
Fordele ved møgkassen:
Kanon sjov at køre pga 775kg og 90hk std.
Er ligeså rap som de fleste GTi'ere, med en 1.6 motor fra applausen.
Nem at skrue på pga simpel japansk opbygning fra slut 80'erne.
Motoren kan holde til evigt tæv, så længe den har olie og vand.
Med sænkning, friske støddæmpere og 1.6 motor har du en regulær gokart.
Ulemper ved møgkassen:
Latterlig farlig at køre pga 775kg og 90hk std.
Er så klejnt bygget at 150hk kan dræbe gearkasse og styretøj.
Umulig at skrue på pga alt er rustet sammen.
Discount-bil, så forvent ikke at folk har vedligeholdt bilen i samme omfang som en golf3 fx.
Motoren er olie-tørstig når den får klampen.
***
Ligeså glad som jeg er for min daihatsu, hader jeg den også, da der altid er en ny lyd, eller noget der ik virker optimalt
Det er vel hvad bonderøve som mig kalder charme
2.) Kør som død og fanden
3.) Køb reservedele der er dyrere end bilen var
4.) Kør som død og fanden
5.) Indse at bilen ikke kan holde til det, uanset reservedelene.
6.) Kør som død og fanden indtil syn.
7.) Få tæv af synsmanden pga uansvarlig vedligehold af den.
8.) Skrot den og køb en bil istedet.
ELLER... spring punkt 8. over, og start forfra fra punkt 1.
***
Fordele ved møgkassen:
Kanon sjov at køre pga 775kg og 90hk std.
Er ligeså rap som de fleste GTi'ere, med en 1.6 motor fra applausen.
Nem at skrue på pga simpel japansk opbygning fra slut 80'erne.
Motoren kan holde til evigt tæv, så længe den har olie og vand.
Med sænkning, friske støddæmpere og 1.6 motor har du en regulær gokart.
Ulemper ved møgkassen:
Latterlig farlig at køre pga 775kg og 90hk std.
Er så klejnt bygget at 150hk kan dræbe gearkasse og styretøj.
Umulig at skrue på pga alt er rustet sammen.
Discount-bil, så forvent ikke at folk har vedligeholdt bilen i samme omfang som en golf3 fx.
Motoren er olie-tørstig når den får klampen.
***
Ligeså glad som jeg er for min daihatsu, hader jeg den også, da der altid er en ny lyd, eller noget der ik virker optimalt
Det er vel hvad bonderøve som mig kalder charme
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
-
dinmor
- Medlem
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 08 okt 2008, 15:54
klyfax skrev:http://japanerimport.dk/Bil.aspx?BilId=52
Rimilig hurtig bil. Bliver forsikret som en Golf 2 GTI
Billig i res. dele. Alle dele kan bestilles hos Toyota i danmark uden problemer.
Komplet motor der har gået under 80k km koster 7k.
Kan holde til tæv.
Kan maks køre 180 km/t.
Køre som en normal bil, er let at parkere, og har fint med udstyr.
Ulempen er, at motoren har en tendens til at dø hvis den bliver tunet eller hvis den kørt helt ud til 180 km/t begrænsning... kør 170 km/t, så sker der intet.
Men jeg havde også gjort som vankel. Ikke fandens skægt at bruge 200k på en bil, når man lige pludslig vil have et hus...
Tendens til at dø? Det tror jeg ikke!?
De laver forholdvis let 160-170 hk (og det er rimelig frisk)
Den har spær i gearkassen, og er trods det at den er forhjulstrukken, rimelig sjov at køre i.
De er let at låse op, så det kan gå mere end 180.
Rigtig god idé
Silviaen kan hurtig blive dyr hvis noget dør.
Husk Glanza er kun RHD