Førstekøb, helt grøn, hjælp udbedes!
Redaktør: Moderatorer
-
Willdau
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: 06 maj 2009, 16:30
Førstekøb, helt grøn, hjælp udbedes!
Yo, tak fordi man lige kunne kigge ind på jeres forum her.
Jeg hedder Søren, er 18 og leder efter mit første køretøj. Siden jeg kunne gå har jeg været mere optaget af Bil Magasinet og Vmax end af Anders And-blade og er efterhånden ved at være noget af et opslagsværk når det kommer til de gængse modeller der fiser rundt i gadebilledet.
Point is, at jeg ikke gider tulle rundt i en Hyundai Getz, men også skal have en bil der er til holde kørende for en nogenlunde penge.
Det er endt i mange søvnløse nætter på japanerimport.dk hvor jeg med lys og lygte har ledt efter en nogenlunde std Silvia S14 eller andet i den stil. Men jeg har faktisk ingen ide om, hvad det koster at holde sådan en dyt kørende, eller om der er andet i samme prisklasse der bedre kan betale sig, når vi nu snakker et kompromis imellem spændende kørsel og forholdsvist lave udgifter. Jeg kan nemlig ikke selv skrue i biler, godtnok lidt i knallerter men tvivler på at det hjælper mig det store.
Fx har jeg meget kig på den her, og de der nu kommer til salg og minder om den: http://japanerimport.dk/Bil.aspx?BilId=241
Hvad skal jeg forvente af udgifter over et års tid? Og hvad er generelt de store udgifter der kommer med at have en drivers-car?
Jeg ved ikke om jeg spørger det rigtige sted, men har haft svært ved at finde et sted hvor det var passende. Håber der er nogen der vil hjælpe mig.
Jeg hedder Søren, er 18 og leder efter mit første køretøj. Siden jeg kunne gå har jeg været mere optaget af Bil Magasinet og Vmax end af Anders And-blade og er efterhånden ved at være noget af et opslagsværk når det kommer til de gængse modeller der fiser rundt i gadebilledet.
Point is, at jeg ikke gider tulle rundt i en Hyundai Getz, men også skal have en bil der er til holde kørende for en nogenlunde penge.
Det er endt i mange søvnløse nætter på japanerimport.dk hvor jeg med lys og lygte har ledt efter en nogenlunde std Silvia S14 eller andet i den stil. Men jeg har faktisk ingen ide om, hvad det koster at holde sådan en dyt kørende, eller om der er andet i samme prisklasse der bedre kan betale sig, når vi nu snakker et kompromis imellem spændende kørsel og forholdsvist lave udgifter. Jeg kan nemlig ikke selv skrue i biler, godtnok lidt i knallerter men tvivler på at det hjælper mig det store.
Fx har jeg meget kig på den her, og de der nu kommer til salg og minder om den: http://japanerimport.dk/Bil.aspx?BilId=241
Hvad skal jeg forvente af udgifter over et års tid? Og hvad er generelt de store udgifter der kommer med at have en drivers-car?
Jeg ved ikke om jeg spørger det rigtige sted, men har haft svært ved at finde et sted hvor det var passende. Håber der er nogen der vil hjælpe mig.
- BANDIT
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
- Geografisk sted: Sønderjylland
..
Altså bilen er der som sådan ingen omkostninger ved , udover alm slitage af dæk osv. Hvis du behandler den ordentligt.
Alt kan selvfølgelig ødelægges.
Har du 140.000 at smide i en bil som 18 årig
Dertil kommer vel 15 - 20.000 kr i forsikring om året som begynder (hvis de vil forsikre dig)
Grøn afgift omkring 4500 kr om året
Alt kan selvfølgelig ødelægges.
Har du 140.000 at smide i en bil som 18 årig
Dertil kommer vel 15 - 20.000 kr i forsikring om året som begynder (hvis de vil forsikre dig)
Grøn afgift omkring 4500 kr om året
A3 -99 1.8T Quattro
S3 Optimeret
S3 Optimeret
- bp.gass
- Medlem
- Indlæg: 137
- Tilmeldt: 19 feb 2007, 14:56
En væsentlig faktor i årlige udgifter er for unge som dig FORSIKRING. De kan finde på at tage hvad som helst i forsikring fra nye billister og 20000kr+ vil ikke være utænkeligt.
Hvad selve bilen angår kan det nemt i perioder blive dyrt, men hvis man passer bilen ordentlig og kører rimlig fornuftigt i den er det ikke så galt. Det værste er at delene koster en mindre formue når der endeligt sker noget og ikke mange værksteder der har meget erfaring med disse biler.
Jeg har selv en Nissan 200sx S13 jeg er ved at bygge til en banebil og langt de fleste reservedele fås kun originale. Jeg laver det meste selv selvom jeg ikke har nogen mekaniker udannelse og det kan du nok også med lidt gåpåmod.
Hvis jeg var dig havde jeg nok valgt en anden bil at starte med og så købe en S14 senere. Toyota Corolla AE86 er et bud på en baghjulstrukken bil der er sjov og billig i forsikring. En S13 kunne også være et bud, men den kan stadig være svær at få forsikret som ny billist...
Hvad selve bilen angår kan det nemt i perioder blive dyrt, men hvis man passer bilen ordentlig og kører rimlig fornuftigt i den er det ikke så galt. Det værste er at delene koster en mindre formue når der endeligt sker noget og ikke mange værksteder der har meget erfaring med disse biler.
Jeg har selv en Nissan 200sx S13 jeg er ved at bygge til en banebil og langt de fleste reservedele fås kun originale. Jeg laver det meste selv selvom jeg ikke har nogen mekaniker udannelse og det kan du nok også med lidt gåpåmod.
Hvis jeg var dig havde jeg nok valgt en anden bil at starte med og så købe en S14 senere. Toyota Corolla AE86 er et bud på en baghjulstrukken bil der er sjov og billig i forsikring. En S13 kunne også være et bud, men den kan stadig være svær at få forsikret som ny billist...
Hvis ting skal gøres rigtigt, så gør det selv...
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
køb en helt ny bil til daglig brug. feks en C1 eller noget kedeligt. det er såå meget nemmere at få råd til et fornuftigt liv når hverdags bilen køre mere end 6km/l over 30k km om året. og køb nogeet at skruge på til weekenderne.
et godt bud ville nok være at snakke med din forsikring først. har en kammi der fik en pris på 56k på hans 2wd cosworth. jeg skulle af med 26k for min cosworth. (blev dog væsenteligt lavere efter vi skiftede til et andet selskab, men jeg var så 27år på det tidspunkt og elitebillist)
et godt bud ville nok være at snakke med din forsikring først. har en kammi der fik en pris på 56k på hans 2wd cosworth. jeg skulle af med 26k for min cosworth. (blev dog væsenteligt lavere efter vi skiftede til et andet selskab, men jeg var så 27år på det tidspunkt og elitebillist)
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
- VRT
- Senior Medlem
- Indlæg: 327
- Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
- Geografisk sted: Gun City
Eller gå den gyldne mellemvej, og køb en lille simpel bil, som er billig i reservedele, og som du kan gå og bygge lidt på selv. Det er en god måde at lære det på. Jeg tænker noget i retningen af en Corolla AE82 Twincam.
PS: En AE86 er sgu efterhånden lige så dyr i indkøb som en S14
PS: En AE86 er sgu efterhånden lige så dyr i indkøb som en S14
Senest rettet af VRT 06 maj 2009, 22:44, rettet i alt 1 gang.
- Hp Ae86
- Medlem
- Indlæg: 167
- Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
- Geografisk sted: Viborg
ja gå efter en ae82 , nem bil at skruge i, koster nok lidt men du lære det kun på en måde, lad være med at ofre i sådan en japaner som den s14, det er en dyr bil, jeg startede med en skoda felicia som jeg havde i 1 år det var sq fint det første stykke tid
Ps ang ae86, hvis du vil have sådan en SKAL du kunne lave bil, de kan godt være "lidt" rustne "Trust me, i know
"
Ps ang ae86, hvis du vil have sådan en SKAL du kunne lave bil, de kan godt være "lidt" rustne "Trust me, i know
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
- VRT
- Senior Medlem
- Indlæg: 327
- Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
- Geografisk sted: Gun City
Hp Ae86 skrev:ja gå efter en ae82 , nem bil at skruge i, koster nok lidt men du lære det kun på en måde, lad være med at ofre i sådan en japaner som den s14, det er en dyr bil, jeg startede med en skoda felicia som jeg havde i 1 år det var sq fint det første stykke tid
Ps ang ae86, hvis du vil have sådan en SKAL du kunne lave bil, de kan godt være "lidt" rustne "Trust me, i know"
Ja, og en hel del af pladedelene er efterhånden umulige at opstøve.
- Wankel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1425
- Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
- Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
- Kontakt:
Mit råd, bygget på erfaring
* Køb billig bil, kadett, golf, 323 eller noget i den stil
* Spar penge på reservedele
* Spar penge i benzin
* Spar penge på forsikring
* Køb fancy bil
* Brug opsparede penge på sjove dele til fancy bil
* Brug penge på tøsebørn
* Få fisse
* Grin af vennerne og deres skrotbunke af en E30 eller Golf3 og deres tomme lommer og mangel på fisse
* Når dagen kommer hvor du har råd til at sætte fancy bil på plader, er den færdigbygget og koster minimalt at holde kørende
* Køb billig bil, kadett, golf, 323 eller noget i den stil
* Spar penge på reservedele
* Spar penge i benzin
* Spar penge på forsikring
* Køb fancy bil
* Brug opsparede penge på sjove dele til fancy bil
* Brug penge på tøsebørn
* Få fisse
* Grin af vennerne og deres skrotbunke af en E30 eller Golf3 og deres tomme lommer og mangel på fisse
* Når dagen kommer hvor du har råd til at sætte fancy bil på plader, er den færdigbygget og koster minimalt at holde kørende
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
Wankel skrev:Mit råd, bygget på erfaring![]()
* Køb billig bil, kadett, golf, 323 eller noget i den stil
* Spar penge på reservedele
* Spar penge i benzin
* Spar penge på forsikring
* Køb fancy bil
* Brug opsparede penge på sjove dele til fancy bil
* Brug penge på tøsebørn
* Få fisse
* Grin af vennerne og deres skrotbunke af en E30 eller Golf3 og deres tomme lommer og mangel på fisse
* Når dagen kommer hvor du har råd til at sætte fancy bil på plader, er den færdigbygget og koster minimalt at holde kørende
nu kan man godt se du ikke her helt "NY" mere wanker
kadett?? de er sq svære at finde.
men ca min mening, må dog have overset/glemt fissen et sted i min "jeg er ved at blive gammel som wanker" tale.
men igen. gem de hurtige biler til at der er mere plads til den slaks. det er ikke nok at eje, når sådanne biler har en tendens til at kræve flere dele end en std alm kedelig bil.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS