Dyser kaput ?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#31 Indlæg af K-FINN »

Hp Ae86 skrev:det var da enlig billigt, er de slemme til at gå, altså standart lejerne? eller skal man over 350 hk før de bliver træls?


Mange kører med blacktop lejer istedet, det giver bedre olietryk.
Kammerats 4agte med 638hk kører med Orginale toyota blacktop lejer.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#32 Indlæg af Captain Slow »

man skal dog være opmærksom på at der så ikke er sprøjt i plejlstangen,
så vil vove den påstand at det trick kun er muligt på en blok der har undersmøring. altså "140 hk" non-tvis samt z motorer på 165-170 hk,
og vel også 20v maskiner, (sidstnævnte er et kvalificeret gæt ;-)
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#33 Indlæg af Hp Ae86 »

okæ, min er en 165 hk, men burde man skifte til nogle andre lejer end de standart der sidder i den? eller kan de godt holde til de 350hk?
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#34 Indlæg af K-FINN »

Hp Ae86 skrev:okæ, min er en 165 hk, men burde man skifte til nogle andre lejer end de standart der sidder i den? eller kan de godt holde til de 350hk?


Hvis nu den gode splynk havde fulgt med i tråden, ville han vide at det var en 165 blok :-)

Men dog stadig hellere kører med BT lejer, selvom det er en 145hk blok.
Men der er vi jo så forskellige.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#35 Indlæg af -Pedersen- »

Mads B (dk) skrev:
-Pedersen- skrev:Det ved smøretrykket, er jeg ret sikker på ikke er fejlen. Da jeg monterede en buzzer/alarm i bilen, i tilfælde af dette skulle ske ved vi det !

Tak for tippet splynk, jeg tror på de holder.
Både mig og ejern af af denne motor så dig køre til sindal ræset. Så de er hermed bestilt :)



Hvilket tryk begynder den at bippe ved ?


2 bar mener jeg kontakten er på :)
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#36 Indlæg af Captain Slow »

mit indlæg var til oplysning, ikke henvendt til TTE bilens konstruktion,

personligt ville jeg aldrig kunne finde på at bruge lejer der lukker af for olietilførsel til plejlstangen, uden at have en blok med egen undersmøring af stempler.

jeg skal ikke gøre mig klog på hvad der sker ved det, men ville som sagt ikke selv gøre det sådan.

Finn har i erfarig med BlackTop lejer på motorer uden undersmøring ?
I love everything thats fast enough to do something stupid with
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#37 Indlæg af K-FINN »

splynk skrev:mit indlæg var til oplysning, ikke henvendt til TTE bilens konstruktion,

personligt ville jeg aldrig kunne finde på at bruge lejer der lukker af for olietilførsel til plejlstangen, uden at have en blok med egen undersmøring af stempler.

jeg skal ikke gøre mig klog på hvad der sker ved det, men ville som sagt ikke selv gøre det sådan.

Finn har i erfarig med BlackTop lejer på motorer uden undersmøring ?


Kan ikke lige nævne en her på stående fod.
Også alt efter hvad bilen bruges til, er det til 402m, tror jeg det er bedre med forøget/stabil olietryk, frem for lille sprøjt op på cylænder væg.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar