Olie retur

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#21 Indlæg af Hp Ae86 »

røret er min 12mm i diameter, og der kommer selvselvfølig en flexibel slange på så det kan give sig :) slangen er 30cm ca
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#22 Indlæg af klyfax »

Satme ik noget stort rør. Starletterne er med 3/4 slange, altså 19mm slange, tror inderdia. er 14-16mm
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#23 Indlæg af Hp Ae86 »

fik slangen af slangespecialisten og han sagde at det var rigeligt, tog bare et rør med ca samme diameter og svejsede på....hvor meget tryk er der ca på retur siden? "rinder" olien bare ud eller bliver den hjulpet lidt på vej? er der en måde jeg kan teste det på? eventuelt at pille returen af (og pille min tænding fra) og tørne den i starteren ? så kunne jeg da få en ca indblik i hvor meget der kommer ud?
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
audi_claus
Senior Medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Geografisk sted: Ebeltoft
Kontakt:

#24 Indlæg af audi_claus »

Hp Ae86 skrev:fik slangen af slangespecialisten og han sagde at det var rigeligt, tog bare et rør med ca samme diameter og svejsede på....hvor meget tryk er der ca på retur siden? "rinder" olien bare ud eller bliver den hjulpet lidt på vej? er der en måde jeg kan teste det på? eventuelt at pille returen af (og pille min tænding fra) og tørne den i starteren ? så kunne jeg da få en ca indblik i hvor meget der kommer ud?

Det er normalt kun lidt olie, der kommer ud. En BB skal kun stænksmøres, hvorfor man ofte monterer en olie restriktor ved indgangen. Fik min fra Slangespecialisten sammen med slangen til tryksiden.
Grunden til, at man anvender en noget større returslange er formentlig, at luftpres fra krumtapudluftningen ikke må få en olie-prop til at blive stående i slangen. Olien skal kunne passerer ned forbi uden at danne lommer.
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#25 Indlæg af Hp Ae86 »

okæ, jamen så burde mit 90* buk da nemt kunne gå? det ville ihvertfald gøre det en del lettere for mig, har hørt lidt om der "olie begrænser" det er et must at have den på ik? for tror jeg skal investere i sådan en fætter
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#26 Indlæg af Hp Ae86 »

kan enlig gode være jeg skal lave den til en lidt mindre buk, da den vender frem ad, tror at når jeg trykker speederen i bud at den nærmest kommer til at stå lidt op af da bukket vender mod fronten af bilen..?
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
Besvar