Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 19:10

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 maj 2009, 17:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Hvor mange hk kan man lave på standard-bunden, før man begynder at skulle tænke på at bygge mellemlægsplade i, eller skifte stempler?

Rune

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 maj 2009, 17:57 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
270 hk med en centrifugal kompressor er set på standard kompression herhjemme. Den kørte med ganske lidt tryk, mener det var 0,3 bar. Topstykket er jo noget gammeldags, 2v og med forbrændingskammer i stemplet. Sammen med std. kompressionen på 10:1 er det nok ikke den bedste kombination med trykladning.
Men en mellemlægsplade er en ganske billig, og holdbar løsning. En på 2 mm, og der kan laves effekt hinsides 500 hk med standard indmad.
Hvis ønsket er mere moderat, kan man jo nøjes med en plade på 1 mm.


Senest rettet af VRT 10 maj 2009, 18:03, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 maj 2009, 19:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Lindahl skrev:
270 hk med en centrifugal kompressor er set på standard kompression herhjemme. Den kørte med ganske lidt tryk, mener det var 0,3 bar. Topstykket er jo noget gammeldags, 2v og med forbrændingskammer i stemplet. Sammen med std. kompressionen på 10:1 er det nok ikke den bedste kombination med trykladning.
Men en mellemlægsplade er en ganske billig, og holdbar løsning. En på 2 mm, og der kan laves effekt hinsides 500 hk med standard indmad.
Hvis ønsket er mere moderat, kan man jo nøjes med en plade på 1 mm.


Hvis nu man sigtede i 300hk's området, så kunne man nøjes med en 1mm plade? Men på den anden side, så hellere gi sig selv den mm mere at lege med.

Hvad med dyser og benzinpumpe, har ikke lige fået læst nummeret på dyserne, men tænker de skal opgraderes, men hvor længe er pumpen med til?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 maj 2009, 20:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Lytter lige med, hvor får man de plader ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 maj 2009, 20:07 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
De originale dyser er med op til max. 250 hk, og pumpen til ca. 300 hk. Typisk plejer man at sætte en ekstra i serie, hvis målet er mere. Til 300 hk er 1 mm mere end rigeligt. Med 2 mm sænkes kompressionen til 7,8:1. Det giver rig mulighed for, at skrue op for ladetrykket, men jo lavere kompression, jo mindre off-boost effekt, jo mindre villig bliver motoren på gassen, og jo dårligere brændstoføkonomien (og den er allerede ikke for god på en VR6 m. tryk! Regn med ca. 6-7 km/l, hvis der køres pænt).


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 maj 2009, 20:19 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
2fat2fly skrev:
Lytter lige med, hvor får man de plader ?

HGP sælger dem, og JVK-tuning forhandler HGP i Danmark. Mener sådan en plade koster 1800,- Nordicturbo sælger en kopi til 1500,-, men de kan også købes over ebay. Kender dog ikke kvaliteten på den som bliver solgt via ebay. Vel ret vigtigt, at pladen ikke har slået sig.
Når man sænker kompressionen med en mellemlægsplade, er det vigtigt, at man fat i sådan et lille afstandsstykke, som skal sidde på den hydrauliske kædestrammer, ellers kan man ikke få det hele monteret igen. Det sælger JVK også :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2009, 12:35 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 13:13
Indlæg: 255
Geografisk sted: København
Laver Cometic ikke pakninger til VR6'eren?

De pakninger virker som de skal og kan fåes i forskellige tykkelser og rigtigt billigt over ebay!

_________________
-- If it has wheels, I can race it --


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2009, 16:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 apr 2009, 17:04
Indlæg: 116
Nu er min personlig mening at JVK Tuning er godt nok noget dyre ogefter at dømme på en bekendt A3'er 1.8T så holdte det ikke i længden desvære :damn:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team