Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 03:48

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Dyser MS
Indlæg: 02 maj 2009, 13:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Er i tvivl om hvordan mine dyser skal sættes til , på den orginale boks er der en ledning til hver dyse men ifølge mit diagram til megasquirt kører den 2 dyser sammen. Er det bare at køre cyl 1-3 & 2-4 sammen.

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 maj 2009, 06:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Korrekt! Du kan også kører 1-4 og 2-3, men igennem tiden har jeg fundet ud af motoren får en mere rolig gang ved 1-3 og 2-4.

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 maj 2009, 10:36 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Kaas skrev:
Korrekt! Du kan også kører 1-4 og 2-3, men igennem tiden har jeg fundet ud af motoren får en mere rolig gang ved 1-3 og 2-4.


Kommer vel an på hvilken tændingsrækkefølge hans motor kører?

Jakob


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 maj 2009, 11:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Kaas skrev:
Korrekt! Du kan også kører 1-4 og 2-3, men igennem tiden har jeg fundet ud af motoren får en mere rolig gang ved 1-3 og 2-4.


Kanon tak for det

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 maj 2009, 11:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Blob skrev:
Kaas skrev:
Korrekt! Du kan også kører 1-4 og 2-3, men igennem tiden har jeg fundet ud af motoren får en mere rolig gang ved 1-3 og 2-4.


Kommer vel an på hvilken tændingsrækkefølge hans motor kører?

Jakob


Kører 1342

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 12 maj 2009, 16:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Bliver 580 ml for store til at lave 300 hk og skal man nøjes med 504 ml :?:

4 cyl

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 maj 2009, 16:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Det betyder ikke det store, de små kan sikkert sagtens være med til 300 hk. De store kan måske komme til at drille dig med tomgangen, men benzin trykket kan også pilles ved i dette spil!
Jeg tror jeg ville vælge de store hvis det var mig. Mere vil have mere, det er helt sikkert :-)

"The power from the dark side.........." :lusket:

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 maj 2009, 16:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Kaas skrev:
Jeg tror jeg ville vælge de store hvis det var mig. Mere vil have mere, det er helt sikkert :-)

"The power from the dark side.........." :lusket:


Den skal helst gå perfekt både i tomgang og når den får klø , vil hellere være på den sikre side med tomgangen, fremfor fremtids mulighederne i dyserne :coffee: Så den vil vel sige jeg skal holde mig til omkring 500 ml :reading:

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 maj 2009, 19:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
jeg har monteret 890ml dyser i en audi 1,8t , den står nu helt fin i tomgang.
det er en fmj boks (fartstrup) der er monteret, og flemming fartstrup var faktisk imponeret over at den gik så fint i tomgang , han var nemlig lidt skeptisk ved de store dyser.

så 580ml ville jeg ikke være bange for at bruge.

jeg har selv bestildt 550ml til min agte , men tror nok at det bliver ændret til 650ml , det vil jo være træls at løbe tør for benzin :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 maj 2009, 19:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
m power skrev:
jeg har monteret 890ml dyser i en audi 1,8t , den står nu helt fin i tomgang.
det er en fmj boks (fartstrup) der er monteret, og flemming fartstrup var faktisk imponeret over at den gik så fint i tomgang , han var nemlig lidt skeptisk ved de store dyser.

så 580ml ville jeg ikke være bange for at bruge.

jeg har selv bestildt 550ml til min agte , men tror nok at det bliver ændret til 650ml , det vil jo være træls at løbe tør for benzin :wink:


okay, lyder ikk så tosset :)

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team