Dyser på 4agte?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#11 Indlæg af K-FINN »

pkallesoe skrev:
Supra MK4 Posted: 27 Apr 2009, 17:01 Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

pkallesoe wrote:
hvordan kan det egentligt være det er bedre med 8 stks ?


2 mindre dyser giver bedre forstøvning, end 1 stor.
Derved mere effekt.


Ah, så kunne det være jeg skulle lave mit eget plenum og lave det klar til 8 dyser :p


Ja det ville jeg gøre hvis/når jeg skal lave 4agte
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#12 Indlæg af Mads B (dk) »

jeg har snart nogen 510cc
Billede
Mc Mekanikeren
Medlem
Indlæg: 105
Tilmeldt: 18 maj 2006, 23:03
Geografisk sted: Randers Egnen

Re:

#13 Indlæg af Mc Mekanikeren »

Der skal nu ikke meget moddificering til før Bosch dyser passer i en 4age, hvilket jo øger udvalget en del + at de standard monterede stik passer på dem.

Jeg kører selv med 640ml bosch og megasquirt styrring, intet problem med tomgang eller effekt indtil videre :-D
En gang med MegaSquirt, altid med MegaSquirt ;-)

E30 under tryk, og tilmed lovlig og godkendt.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=621087
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

Re:

#14 Indlæg af K-FINN »

Mc Mekanikeren skrev:Der skal nu ikke meget moddificering til før Bosch dyser passer i en 4age, hvilket jo øger udvalget en del.

Jeg kører selv med 640ml bosch og megasquirt styrring, intet problem med tomgang eller effekt indtil videre :-D


Villle ikke skrive inden jeg var 100% :-)

Vi har bare erfaret, der er flere hk med 8 dyser, end 4 store.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Re:

#15 Indlæg af Runesm »

Supra MK4 skrev:
Mc Mekanikeren skrev:Der skal nu ikke meget moddificering til før Bosch dyser passer i en 4age, hvilket jo øger udvalget en del.

Jeg kører selv med 640ml bosch og megasquirt styrring, intet problem med tomgang eller effekt indtil videre :-D


Villle ikke skrive inden jeg var 100% :-)

Vi har bare erfaret, der er flere hk med 8 dyser, end 4 store.


Men for hjemmetuneren der lige lærer ms at kende, og som ikke har adgang til tig-svejser eller andet alu-lappe-grej, så duer 4 dyser fint :P
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

Re:

#16 Indlæg af K-FINN »

Runesm skrev:
Supra MK4 skrev:
Mc Mekanikeren skrev:Der skal nu ikke meget moddificering til før Bosch dyser passer i en 4age, hvilket jo øger udvalget en del.

Jeg kører selv med 640ml bosch og megasquirt styrring, intet problem med tomgang eller effekt indtil videre :-D


Villle ikke skrive inden jeg var 100% :-)

Vi har bare erfaret, der er flere hk med 8 dyser, end 4 store.


Men for hjemmetuneren der lige lærer ms at kende, og som ikke har adgang til tig-svejser eller andet alu-lappe-grej, så duer 4 dyser fint :P


Selvfølgelig :-)
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

Re:

#17 Indlæg af m power »

Mc Mekanikeren skrev:Der skal nu ikke meget moddificering til før Bosch dyser passer i en 4age, hvilket jo øger udvalget en del + at de standard monterede stik passer på dem.

Jeg kører selv med 640ml bosch og megasquirt styrring, intet problem med tomgang eller effekt indtil videre :-D


er det toppen eller dyserne der skal modificeres ?
Mc Mekanikeren
Medlem
Indlæg: 105
Tilmeldt: 18 maj 2006, 23:03
Geografisk sted: Randers Egnen

Re:

#18 Indlæg af Mc Mekanikeren »

m power skrev:
Mc Mekanikeren skrev:Der skal nu ikke meget moddificering til før Bosch dyser passer i en 4age, hvilket jo øger udvalget en del + at de standard monterede stik passer på dem.

Jeg kører selv med 640ml bosch og megasquirt styrring, intet problem med tomgang eller effekt indtil videre :-D


er det toppen eller dyserne der skal modificeres ?


Ingen af dem :roll:

Der i mod dysebroen :up:
En gang med MegaSquirt, altid med MegaSquirt ;-)

E30 under tryk, og tilmed lovlig og godkendt.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=621087
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

Re:

#19 Indlæg af m power »

Mc Mekanikeren skrev:
m power skrev:
Mc Mekanikeren skrev:Der skal nu ikke meget moddificering til før Bosch dyser passer i en 4age, hvilket jo øger udvalget en del + at de standard monterede stik passer på dem.

Jeg kører selv med 640ml bosch og megasquirt styrring, intet problem med tomgang eller effekt indtil videre :-D


er det toppen eller dyserne der skal modificeres ?


Ingen af dem :roll:

Der i mod dysebroen :up:


okay :D
Brugeravatar
Heyer
Medlem
Indlæg: 103
Tilmeldt: 05 maj 2009, 10:13
Geografisk sted: vejle
Kontakt:

#20 Indlæg af Heyer »

Besvar