Det er også smart - men det er ikke smart til hvad som helst.
Jeg lavede en hel manifold med det.
Bestående af nederste del af en original manifold for at få en flange (fræset ned så der var 3-4 cm.), 4 rør til "runners" samt et stykke fladt alu i ca. 15 mm. tykkelse hvor spjældhusene er boltet på.
Det er desværre ikke specielt velegnet til projekter i den størrelse - men det lykkedes da

. Der havde jeg saterme også bandet længe over det.
Gas og ilt var nødvendigt for at få nok varme i så stort et emne - og det tog sin tid...
Når det er alu man bruger det med, så skal tingene være mere end almindeligt rene, og som han viser på videoen, så skal man "børste" første lag ud. Det betyder at hvad man end skal lodde sammen, så skal det være fast monteret i forhold til hinanden, for det skal kunne tåle at man kommer med stålbørsten og går lidt agurk.
Det var "lidt" interessant at skulle fixere alle de ting på en gang.
Noget andet er så, at det jo netop er loddetin, så at lodde under-op f.eks., det er komplet umuligt.
Det stiller generelt nogle krav til emnet - om hvordan det placeres, fastgøres, kan rengøres, størrelse, etc. Det skal man lige tænke ind.
Det er ikke som med svejs hvor man lige kan hæfte, vride lidt, efterprøve, etc. - den skal være der første gang.
Et sæt dyseholdere ville dog nok ikke skræmme mig vildt - lidt afhængig af hvor på manifolden de skal sidde

.
Der er lidt billeder af mit projekt her:
http://psaforum.dk/psa/phpBB2/viewtopic ... &start=141