Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 okt 2024, 12:25

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Golf2 VR6 ??
Indlæg: 07 jun 2002, 22:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 207
Geografisk sted: køge
Hmmm...min gamle golf2'er kan ikke lade være med at stirre på den VR6 motor som jeg har stående i hjørnet af vækstedet...

Og så er det jeg ikke kan lade være med at tænke på om nogen ligger inde med info om hvad det indebærer at smide den ned i hullet ???

Jeg er helt med på told&skat's holdning til projektet...Men hva faen :-P

_________________
martin arrild


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jun 2002, 22:53 
Offline

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 6
Hejsa

Du skal have komplet ledningsnes styrboks mm. Så skal du nok også skifte dit instrumentbord ud, Og ja så skal undervogn og bremser jo nok også have en god omgang:)


/vr6`eren


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jun 2002, 00:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 207
Geografisk sted: køge
Jamen jeg har alt...motor, boks, ledningsnet, benzinpumpe...og alle småting !!!

Jeg har også et G3 instrumentbord liggende..

Og sidst men ikke mindst har jeg et sæt 320 mm Porsche 4 stempel bremser liggende..

Så jeg har sgu hvad der skal til...det er mere motorophæng samt hvad og hvor meget der skal flyttes rundt i hullet før den ligger der ???

_________________
martin arrild


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2002, 14:08 
hej martin jeg læste i VMAX (fedt blad) om en golf 2 der havde monteret en vr6 motor jeg kan bare ikke huske hva nr. det er i og hans golf var synet med den motor så hvis du kan finde det blad kan du nok finde et tlf. nr til ham der har bilen han må da hvide hva der skal laves om .
håber det kan hjælpe


Top
  
 
Indlæg: 09 jun 2002, 14:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 245
Hejsa

Der Vmax nr33 Februar 2002, og bilen er bygget i samarbejde med TP Tuning tlf. 62 68 19 63 ifølge artiklen.

Mvh
Carsten


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2002, 16:05 
Hej

VR6 motoren du har liggende, hvor kommer den fra? De kom jo trods alt i ca. 140, 170 og 190 hp versioner. En G60 motor yder ca. 160 heste...det er jo en mellemting. G laderen er ikke særlig populær, så den skiftes ud med en turbo, Digifant insp. optimeres og der bliver arbejdet lidt på køling af indsugningen...190 hp skulle være inden for rækkevidde. I et land som danmark så tror jeg, det er den bedste løsning, hvis du bare er ude efter kræfterne. Lyden er selvfølgelig ikke som den 6-benede, men du kan jo selv sidde og brumme lidt :-)
Der blev jo også bygget nogle enkelte 16 ventilede G60, som havde en ydelse omkring de 190 standart. Så det er jo også en mulighed (Med en normal 16V selvfølgelig). Bilen bliver også lettere.

Mvh

Morten Nielsen


Top
  
 
Indlæg: 09 jun 2002, 17:02 
Vr6 i en 140 hestes version??? Hvor er det lige du har set den henne??
tænker du ikke bare på en GTI 16V?

/Kristian T


Top
  
 
Indlæg: 09 jun 2002, 19:27 
VW Sharan...mener jeg!?!
:-)


Top
  
 
Indlæg: 09 jun 2002, 20:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Der er masser af g60 der er bygget om til vr6 i tyskland. G60 bremserne har samme størrelse som vr6 men er 4 boltede. Brug vr6eren den er mere holdbar, lyder bedre og har ikke lyden som et slidt generatorleje som en opgearet g-lader har. Vægtmæssigt er de sikkert næsten ens da man skal huske at g60 har intercooler + rør og lader som også skal regnes med i motorvægten.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2002, 22:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 207
Geografisk sted: køge
Takker for alle de dejlige svar..

tror også at det bliver VR6 det ender med...har den stående og den lyder sgu godt, og så syntes jeg at det er en dejlig motor at se på også !!

Det er 174 hk versionen jeg har, fra en ´94 golf...og det må også både være en klar forbedring fra de 90hk den har nu, og så er der jo også lige et andet moment i en 6ér ;-)

Bremserne bliver bare de Porschebremser så jeg har liggende !!

_________________
martin arrild


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team