Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 apr 2025, 22:58

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 apr 2009, 20:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Har kigget på en motor til AX´eren. Kan få den billig.
Citat:
han skriver: den underkomprimerede, så der skal nok nye stempelringe eller olietyve i den.
men det var kun når den fik FULD æder i de HELT høje RPM.

men han har kvitt. på fuld renovering(stempler + ringe + ventiler osv) fra randers cylinder service, men det virkede ihvertfald ikke

Men han skrive også: men har senere fundet ud af det muligvis er tændingsmodulet så den kun gik på 2cyl.


Er det noget i ville holde jer fra eller er det noget man selv kan lave?

Nogen der kan komme med et bud på hvad det kan være?

Drejer sig om en AX GTI/106XSI motor. TU3J2Z

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 apr 2009, 21:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
JerrilD skrev:
Har kigget på en motor til AX´eren. Kan få den billig.
Citat:
han skriver: den underkomprimerede, så der skal nok nye stempelringe eller olietyve i den.
men det var kun når den fik FULD æder i de HELT høje RPM.

men han har kvitt. på fuld renovering(stempler + ringe + ventiler osv) fra randers cylinder service, men det virkede ihvertfald ikke

Men han skrive også: men har senere fundet ud af det muligvis er tændingsmodulet så den kun gik på 2cyl.


Er det noget i ville holde jer fra eller er det noget man selv kan lave?

Nogen der kan komme med et bud på hvad det kan være?

Drejer sig om en AX GTI/106XSI motor. TU3J2Z


Hvad er symptomerne

Hvis den underkomprimere så skyder den oliepinden op som regel, eller fylder krumtap´s udluftningen op med olie, skyder olieproppen af osv hvis det er slemt.

Hvis han har kvittering , hvor meget har den så kørt siden og hvor længe. :coffee:

Man kan ikke forveksle underkomprimering & tændingsfejl i min verden :|

jeg ville nok finde en fra en skadet bil i stedet, der er vel en grund til den er pillet ud

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2009, 21:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
jeg havde holdt mig fra den motor. Der er for meget misvisne info syntes jeg...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2009, 22:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
tja okay, så tror jeg sku jeg springer over.... :)

Finder sku en anden som virker. Evt en 1.6 motor TU5J2. Som kommer fra en 106 Rallye 1.6 eller en saxo VTR. Og så med en 1.3 ralley top? Noget ala dette : http://www.hi-speed.dk/2phpBB/viewtopic ... 10&t=88358

Den skulle vist gerne kunne smide i min. Men man skal vist rode lidt med ledningsnettet hvilket er noget jeg ikke rigtig kan finde ud af.... hehe

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2009, 22:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Hvad kan skyldes underkompression?

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2009, 06:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
JerrilD skrev:
Hvad kan skyldes underkompression?
slid.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2009, 07:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
JerrilD skrev:
Finder sku en anden som virker. Evt en 1.6 motor TU5J2. Som kommer fra en 106 Rallye 1.6 eller en saxo VTR. Og så med en 1.3 ralley top?


Jeg ville også klart gå efter 1.6'eren - meget mere spræl i den.
Hvis du hitter 1.6'eren fra en Rallye, så er der ingen grund til at gå efter en 1.3 Rallye top - det er den samme :-).
Der kan være lidt omkring hvilken indsugningsmanifold der er smartest - det afhænger af styringen i din AX'er.

Men kig evt. over på www.peugeotforum.dk - der er indtil flere der har, eller har haft, AX GTi'ere, og der er også flere med 1.6-konverteringer. Samt folk der har lavet dem i 1.3 Rallyer, etc.
Masser af viden...

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2009, 08:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Wildert skrev:
JerrilD skrev:
Finder sku en anden som virker. Evt en 1.6 motor TU5J2. Som kommer fra en 106 Rallye 1.6 eller en saxo VTR. Og så med en 1.3 ralley top?


Jeg ville også klart gå efter 1.6'eren - meget mere spræl i den.
Hvis du hitter 1.6'eren fra en Rallye, så er der ingen grund til at gå efter en 1.3 Rallye top - det er den samme :-).
Der kan være lidt omkring hvilken indsugningsmanifold der er smartest - det afhænger af styringen i din AX'er.

Men kig evt. over på www.peugeotforum.dk - der er indtil flere der har, eller har haft, AX GTi'ere, og der er også flere med 1.6-konverteringer. Samt folk der har lavet dem i 1.3 Rallyer, etc.
Masser af viden...


Kan du sige mig om jeg skal ha motorstyringen med fra 1.6 motoren? eller kan man bruge den gamle styring? Hvordan med ledningsnettet? Er det bare plug in and play? :) Så overvejer jeg kraftig og smide sådan en over i AXeren. Vil helst undgå og rode for meget med ledningsnettet... hehe

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2009, 09:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
JerrilD skrev:
Wildert skrev:
JerrilD skrev:
Finder sku en anden som virker. Evt en 1.6 motor TU5J2. Som kommer fra en 106 Rallye 1.6 eller en saxo VTR. Og så med en 1.3 ralley top?


Jeg ville også klart gå efter 1.6'eren - meget mere spræl i den.
Hvis du hitter 1.6'eren fra en Rallye, så er der ingen grund til at gå efter en 1.3 Rallye top - det er den samme :-).
Der kan være lidt omkring hvilken indsugningsmanifold der er smartest - det afhænger af styringen i din AX'er.

Men kig evt. over på www.peugeotforum.dk - der er indtil flere der har, eller har haft, AX GTi'ere, og der er også flere med 1.6-konverteringer. Samt folk der har lavet dem i 1.3 Rallyer, etc.
Masser af viden...


Kan du sige mig om jeg skal ha motorstyringen med fra 1.6 motoren? eller kan man bruge den gamle styring? Hvordan med ledningsnettet? Er det bare plug in and play? :) Så overvejer jeg kraftig og smide sådan en over i AXeren. Vil helst undgå og rode for meget med ledningsnettet... hehe


Jeg kan ikke sige dig det - for jeg har ikke ret godt styr på de der kasser. Men det er der folk på Peugeotforum der har :-).

Et forsigtigt bud er dog at du kan få det til at spille med din AX-box, samt en chipning.
Men der er nogle detaljer bl.a. omkring tomgangsstyring som kan være afgørende for om det er smart at have 1.3 eller 1.6 manifold og dertilhørende gasspjæld.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2009, 15:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
I første omgang tror jeg bare jeg vil finde en komplet 1.6er, så kan man jo senere hen finde noget andet indsugning hvis man får lyst til det.

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team