JerrilD skrev:
Har kigget på en motor til AX´eren. Kan få den billig.
Citat:
han skriver: den underkomprimerede, så der skal nok nye stempelringe eller olietyve i den.
men det var kun når den fik FULD æder i de HELT høje RPM.
men han har kvitt. på fuld renovering(stempler + ringe + ventiler osv) fra randers cylinder service, men det virkede ihvertfald ikke
Men han skrive også: men har senere fundet ud af det muligvis er tændingsmodulet så den kun gik på 2cyl.
Er det noget i ville holde jer fra eller er det noget man selv kan lave?
Nogen der kan komme med et bud på hvad det kan være?
Drejer sig om en AX GTI/106XSI motor. TU3J2Z
Hvad er symptomerne
Hvis den underkomprimere så skyder den oliepinden op som regel, eller fylder krumtap´s udluftningen op med olie, skyder olieproppen af osv hvis det er slemt.
Hvis han har kvittering , hvor meget har den så kørt siden og hvor længe.
Man kan ikke forveksle underkomprimering & tændingsfejl i min verden
jeg ville nok finde en fra en skadet bil i stedet, der er vel en grund til den er pillet ud