Blob skrev:
Hej Folkens
Først, mange tak for de mange input. Nu vil jeg lige prøve at svare på de spørgsmål så godt som jeg kan. Så der kan findes en mere holdbar løsning.
Jeg ved ikke om det er en kugleleje turbo. Hvordan kan jeg finde ud af det, uden at skulle flå turboen fra hinanden?
Jeg blændede vandtilgangene af for at undgå at der skulle komme skidt derind.
Afgangsflangen for olie sidder ca. 8cm højere end oliestanden i motorer, skulle det ikke være nok? Det ene billede snyder lidt, men der er fald på afgangsslangen hele vejen ned til motoren.
Kan turboen ikke holde til at der sidder en 90graders bøjning lige under afgangen?
I selve lejhuset på tuboen sidder der en restrictor. Det sorte som i kan se på olietryksslangen er et oliefilter. Det er helt rent, så den skulle ikke have manglet smørring.
Jeg mener da at en AN-12 burde være stor nok til til afgang.
Jeg har aldrig kørt uden luftfilter, jeg pillede det bare af for at kigge ind til "møllen". Vingerne på kompressorsiden fejler ikke noget. Jeg har dog ikke kigge udstødningssiden.
Trods det at der er 8cm i højde forskel kunne jeg godt frygte at det kunne være for lidt. Jeg har ikke haft afgangsslangen af for at se om der kommer olie ud, men det vil jeg prøve næste gang.
Hvordan kan man se at det er en kina turbo?
Jeg har købt den hos Westspeed.
Ja jeg har har drejet lejedelen på turboen, og ændret aktuator-armen, men dette skulle vel ikke have nogen indflydelse?
Nu har jeg lige læst det info fra Garrett´s hjemmeside, men er der nogen som kan forklare mig på nemt dansk hvad fordelen er ved en kuglelejeturbo i forhold til en med lejepander?
Håber dette kan give lidt hjælp.
Men i morgen vil jeg prøve at afmontere olieafgangen og så starte motoren. Så finder jeg da ud af om der skulle have fundet på at sætte sig noget i restrictoren der gør at smøringen kan ske at mangle.
God weekend folkens.
Mvh Jakob
'
Din olieretur munder ud under niveau.
Dvs. den mængde blanding af olie/luft/gas der kommer ud af turboladerens afgange skal løfte oliesøjlen(den strækning du er under niveau), så nu er din olieretur faktisk tryksat. Ikke meget, men den er tryksat.
Altid ud over niveau.
Altid ud et sted olien ikke render hen under kørsel.
Altid fald.
Hvis det ikke kan lade sig gøre, så prøv med en evakueringspumpe, nogen bruger en alm messingpumpe fra biltema med held.
Ikke sikkert det er eneste forklaring, men det er muligheder ihvertfald.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!