Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 21:25

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 27 mar 2009, 10:39 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
Ok, godt man har højohms så :)

_________________
Mvh
Morten
G1 Cab 2,1L 16v m. Megasquirt.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 mar 2009, 15:14 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Juel skrev:
Hvad så Henrik, må vi andre ikke høre hvad du gjorde? kan jo være det kan hjælpe os en anden gang :)


Min boks har jo indbygget flyback på printet, og det der blev lavet var direkte feedback fra dysernes 12V forsyning. Boksen har således fat ikke kun i "stel-enden" som normalt men også i forsyningsenden af dyserne. Boksen er forberedt til den situation, men koblingen er noget atypisk.

På en plastic bil mangler man ofte hele stellen, og det er der problemet har sin start. Det er svært at løse men man kan lave nogle tricks for at kommer rundt om problemet, så det ikke betyder noget mere. Lavohmsdyser med høj induktans vil forværre problemet, meen ikke mere end at det kan løses hurtigere end at spotte 2 defekte tændrør, hvis man kender skidtet til bunds. :popcorn:
Et kraftigt tændingsanlæg på en plasticbil vil have samme effekt, og Blob har ligenetop det i bilen, så det er nok sammenspil af flere kraftige ting i en bil uden stel.

Blob har kun delvist ret i den tese med højohmsdyser.
Men ikke mere end at jeg er ved at bygge en MS til en V12 med 24 tændrør og 24x lavohmsdyser. Totalt strømtræk v. 4400rpm er i størrelsesordenen +250A vedvarende....testing-testing... :cooking:

Lavohmsdyser er normalt ikke noget problem at drive, og ville hellerikke være det her. Mere interessant er det at dyserne Blob havde øjesynligt gav i nærheden af 40% mere end opgivet. Det rev ihvertfald i øjnene da den blev startet!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 mar 2009, 17:06 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
Cool, tak for info :) og lyder som et spændende projekt du har fingrene i der :D

_________________
Mvh
Morten
G1 Cab 2,1L 16v m. Megasquirt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 mar 2009, 20:31 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
HenrikGM skrev:
Lavohmsdyser med høj induktans vil forværre problemet, meen ikke mere end at det kan løses hurtigere end at spotte 2 defekte tændrør, hvis man kender skidtet til bunds. :popcorn:
!


Ja grundet mine forsøg på at starte motoren havde jeg druknet to tændrør. Henrik og jeg prøvede både det ene og det andet, men der var to cylindere som vi ikke kunne få til at tænde. Vi testede alt, dyser tænding osv...

Men så, ups de to tændrør tænder jo slet ikke. To nye i, og wrum wrum


Top
 Profil  
 
 Titel: Squirt vw
Indlæg: 29 mar 2009, 16:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 mar 2005, 16:58
Indlæg: 166
Geografisk sted: lolland
det ser sku LÆKKERT UD det der ....

hvor kommer du fra i landet ??
jeg selv er igang , men er SLEEEET ikke så langt som du der !

Men er da sikekr på vi kan udveksle en masse erfaring inden for
vw luftkølet maskine :-)

Laver selv Jagtvogn´Thing´181 osv ;-) --- som så er det samme *LOL*


Mvh T

Billede

Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2009, 10:02 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Jeg kommer fra Randers. Meget tæt på Angora drengene, dem kender du sikkert.

Jeg begyndte dette motorprojekt før jeg begyndte at læse, men med lektier og SU bliver det kun til meget lidt skruen. Det er jo svært at lave noget uden penge...

Så nu skrider det meget langsomt frem, men heldigvis har jeg også langt de fleste stumper.

Efterfølgende har jeg dog fået nogle fif til ændringer som jeg skal have lavet, men ellers går det da fremad.

Så nu skal jeg bare ud og rulle og få den justeret ind.

Du kan evt. prøve at kigge i linket i bunden af min signatur. Jeg prøver så vidt det er muligt at holde den opdateret.

Men hvad går du og bygger på?

Jakob


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 apr 2009, 22:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 mar 2005, 16:58
Indlæg: 166
Geografisk sted: lolland
det ahr jeg da skrevet :-)

en Jagtvogn ...
men ellers en
Dry´sump, men Competission Eleminator hoveder, og Knast til Turbo ..
det SAMME som du :-)

Var derfor jeg gerne ville Hyggesnakke lidt over en vand :-)


Mvh T.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team