Juel skrev:
Hvad så Henrik, må vi andre ikke høre hvad du gjorde? kan jo være det kan hjælpe os en anden gang

Min boks har jo indbygget flyback på printet, og det der blev lavet var direkte feedback fra dysernes 12V forsyning. Boksen har således fat ikke kun i "stel-enden" som normalt men også i forsyningsenden af dyserne. Boksen er forberedt til den situation, men koblingen er noget atypisk.
På en plastic bil mangler man ofte hele stellen, og det er der problemet har sin start. Det er svært at løse men man kan lave nogle tricks for at kommer rundt om problemet, så det ikke betyder noget mere. Lavohmsdyser med høj induktans vil forværre problemet, meen ikke mere end at det kan løses hurtigere end at spotte 2 defekte tændrør, hvis man kender skidtet til bunds.
Et kraftigt tændingsanlæg på en plasticbil vil have samme effekt, og Blob har ligenetop det i bilen, så det er nok sammenspil af flere kraftige ting i en bil uden stel.
Blob har kun delvist ret i den tese med højohmsdyser.
Men ikke mere end at jeg er ved at bygge en MS til en V12 med 24 tændrør og 24x lavohmsdyser. Totalt strømtræk v. 4400rpm er i størrelsesordenen +250A vedvarende....testing-testing...
Lavohmsdyser er normalt ikke noget problem at drive, og ville hellerikke være det her. Mere interessant er det at dyserne Blob havde øjesynligt gav i nærheden af 40% mere end opgivet. Det rev ihvertfald i øjnene da den blev startet!
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!