Det er ikke ladetrykket der ødelægger toppakningen
Toppakningen er gået mellem cyl. 2+3, den vil dermed efter min søndagshukommelse skyde gasser ind til naboens indsugning og kompressionstakt under sin egen udstødningstakt. Da udstødningtakten har større tryk vinder den. Det kan vel alt andet lige ikke give andet end pre-ignition i cyl. 3.
Når de ældre karburatorbiler går i pre-ignition mode og hoster videre efter man tror motoren skulle være slukket, så lyder det heller ikke kønt!! Det skyldes så her rødglødende tændrør/ventil som følge af længerevarende detonation og typisk opstået som følge af der er tanket for lavt oktan og der er kørt langt. Her kører motoren, efter stop, stadig rundt eller ligefrem baglæns indtil antændelseskilden har held til at køle af. Det er meget tæt på samme høje lyd. Det lyder som om motoren er ved at falde fra hinanden.
Årsagen til din lyd kunne derfor IMO også evt. være fordi der er pre-ignition i cyl 3. Blot en tanke.
Prøv evt. at pille pløkkerne af til cyl. 2 og 3 (begge skal af, ellers går det den anden vej) og hør om den stadig banker. Her skal så abstraheres for den kun kører på 2 cylindre. Som sagt blot en tanke.