Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 apr 2025, 21:22

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 15 mar 2009, 11:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Poloen døde på vej hjem i fredags pga for tidligt ladetryk. Den nåede 1 bar allerede ved 2200 omdrejninger, og det var mere end den umiddelbart kunne klare.
Billede

Men jeg hørte også samtidig på en bankelyd hele vejen hjem:
http://www.bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=25206

Kan den lyd være grundet den blæste toppakning, eller skal jeg til at lede dybere?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 mar 2009, 11:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ser ud som om pakning har været defekt et stykke tid, hvor du så tilsidst har brændt det helt væk.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 mar 2009, 11:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Supra MK4 skrev:
Ser ud som om pakning har været defekt et stykke tid, hvor du så tilsidst har brændt det helt væk.

Okay, men det er ikke helt det der er problemet. Mit problem går på lyden i videoen :)

Nu har den så også kørt trykket siden august, og det har ikke været helt lidt jeg har udsat den for, så at pakningen var ved at være dårlig undrer mig ikke :P

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 mar 2009, 11:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Lyden kan være et flækket stempel, tror du skal hive alle 4 op og checke.
Kan også være forde den tænder over i anden cyl. pågrund af pakning er helt væk.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 mar 2009, 11:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Supra MK4 skrev:
Lyden kan være et flækket stempel, tror du skal hive alle 4 op og checke.
Kan også være forde den tænder over i anden cyl. pågrund af pakning er helt væk.


Okay. Ja jeg mangler jo bare lige at tage bundkaret af så kan jeg hive stemplerne op. Det må jeg gøre så

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 mar 2009, 11:54 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Runesm skrev:
Supra MK4 skrev:
Lyden kan være et flækket stempel, tror du skal hive alle 4 op og checke.
Kan også være forde den tænder over i anden cyl. pågrund af pakning er helt væk.


Okay. Ja jeg mangler jo bare lige at tage bundkaret af så kan jeg hive stemplerne op. Det må jeg gøre så


Ja træls og få det hele samlet med ny pakning, og så den stadig har mislyd.
Du bør nok også checke top og blok, sådan en pakning blow out, kan lave spor i både blok og top.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 mar 2009, 12:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Supra MK4 skrev:
Runesm skrev:
Supra MK4 skrev:
Lyden kan være et flækket stempel, tror du skal hive alle 4 op og checke.
Kan også være forde den tænder over i anden cyl. pågrund af pakning er helt væk.


Okay. Ja jeg mangler jo bare lige at tage bundkaret af så kan jeg hive stemplerne op. Det må jeg gøre så


Ja træls og få det hele samlet med ny pakning, og så den stadig har mislyd.
Du bør nok også checke top og blok, sådan en pakning blow out, kan lave spor i både blok og top.


Det ser umiddelbart fint ud, og der er heller ikke noget at mærke når man lige kører fingeren hen over.

Billede
Har også været ved at kigge i cylindre og på stempler, de ser forbavsende fine ud, når man tænker på hvad de har været udsat for

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 mar 2009, 12:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det lyder som at plejlstangs lejerne er afgået ved døden.
Men det finder man først ud af når motoren er adskildt, og event. målt.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 mar 2009, 13:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Det jeg frygtede. Så må jeg derned og kigge en tur

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 mar 2009, 16:32 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Det er ikke ladetrykket der ødelægger toppakningen :wink:
Toppakningen er gået mellem cyl. 2+3, den vil dermed efter min søndagshukommelse skyde gasser ind til naboens indsugning og kompressionstakt under sin egen udstødningstakt. Da udstødningtakten har større tryk vinder den. Det kan vel alt andet lige ikke give andet end pre-ignition i cyl. 3.

Når de ældre karburatorbiler går i pre-ignition mode og hoster videre efter man tror motoren skulle være slukket, så lyder det heller ikke kønt!! Det skyldes så her rødglødende tændrør/ventil som følge af længerevarende detonation og typisk opstået som følge af der er tanket for lavt oktan og der er kørt langt. Her kører motoren, efter stop, stadig rundt eller ligefrem baglæns indtil antændelseskilden har held til at køle af. Det er meget tæt på samme høje lyd. Det lyder som om motoren er ved at falde fra hinanden.

Årsagen til din lyd kunne derfor IMO også evt. være fordi der er pre-ignition i cyl 3. Blot en tanke.
Prøv evt. at pille pløkkerne af til cyl. 2 og 3 (begge skal af, ellers går det den anden vej) og hør om den stadig banker. Her skal så abstraheres for den kun kører på 2 cylindre. Som sagt blot en tanke.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team