Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 15:57

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2009, 14:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Har ikke set på vandpumpen. men den smider ikke vand ud der hvis det er det du mener. altså ved pakningen til toppen ??

Manifold

yep det er en af de handskerums manifolde jeg vil prøve evt. og så vende flangen om så den sidder i for i stedet. Hvad mener du med at flangen kan vende forkert ?

Har en kammerat der har en 940 manifold som jeg kan få til billige penge i rigtig god stand, men vil jeg gerne ha det bedste eller det bedste til billigste penge hehe.

Angåede turbo'er ved jeg ikke helt hvad jeg vil gå efter, har set flere amerikanere med GT2871 møller med T04 compressor og nogle KKK 24-26 turbo'er. ved ikke hvad man skulle vælge hvis det skulle være med normale glide lejre eller 360graders lejre. Kender ikke noget til det problem med smørefilmen desværre ikke noget jeg har hørt om. ikke andet end at for høj olie tryk ku ødelægge lejrene.

Har ikke noget fast budget. men vil lave det billigst muligt. derfro vil jeg også bruge M46 Gearkassen til at starte med. da jeg har et problem med motoren står lodret i min vogn. og det vil kræve speciale flange til gearkassen hvis den skal passe.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2009, 18:37 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Anders-S13 skrev:
Har ikke noget fast budget. men vil lave det billigst muligt. derfro vil jeg også bruge M46 Gearkassen til at starte med. da jeg har et problem med motoren står lodret i min vogn. og det vil kræve speciale flange til gearkassen hvis den skal passe.


Hvorfor ialverden står den lodret??

Med M46 gearkassen, så er du alligevel begrænset på moment, så std B23A med turbokonvertering er rigeligt power til at slå gearkassen ihjel....450NM, så koster det for alvor på levetiden.

Hvis du ikke vil have den 940Manifold, så kunne jeg godt være interesseret i den. Sig til hvis han vil sælge til ok pris.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2009, 19:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Jamen ved ikke helt hvorfor den står lodret det er ikke mig der har smidt motoren i, men kunne tænke mig det er forde der er for lidt plads til turbo hvis den står på skrå med en orginal turbo-manifold ? ved ik om der er mere plads hvis der kommer topmount manifold på, det er selvfølgelig muligt :D

M46 ja det er jo stadig pga motoren i vognen. eller er planen Getrag eller M90 hehe :lol: Men en B23A tror jeg næppe det blir hehe. men jo en 300hk og 450NM er da en god start, hvis det er noget der kan hive de små 17" polaris godt rundt så er det vel okay hehe. har en kammerat der snart får sin 340HK B230FT-FK 240 ud og køre med M46, dog uden spær :damn: så kan jeg da prøve hvordan det rykker i en gammel mursteen :lusket:

Tror prisen på den manifold er en 2000kr men skal nok give besked hvis jeg ik selv får brug for den


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2009, 19:41 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Anders-S13 skrev:
Jamen ved ikke helt hvorfor den står lodret det er ikke mig der har smidt motoren i, men kunne tænke mig det er forde der er for lidt plads til turbo hvis den står på skrå med en orginal turbo-manifold ? ved ik om der er mere plads hvis der kommer topmount manifold på, det er selvfølgelig muligt :D

M46 ja det er jo stadig pga motoren i vognen. eller er planen Getrag eller M90 hehe :lol: Men en B23A tror jeg næppe det blir hehe. men jo en 300hk og 450NM er da en god start, hvis det er noget der kan hive de små 17" polaris godt rundt så er det vel okay hehe. har en kammerat der snart får sin 340HK B230FT-FK 240 ud og køre med M46, dog uden spær :damn: så kan jeg da prøve hvordan det rykker i en gammel mursteen :lusket:

Tror prisen på den manifold er en 2000kr men skal nok give besked hvis jeg ik selv får brug for den


Okay....en original B21ET står skrå. Volvo har aldrigt lavet den motor i en baghjulstrukket der har stået lodret. Turboen kan nemt være der.

Har du ikke nogle billeder at motorrummet? Begynder at tro det ikke ern en B21ET du har i...

Når jeg nu skriver B23A, så er det ikke for sjov. Prøv at ridse forskellen mellem B23ET og B23A op for mig, så kan vi lige finde ud af om du så hellerikke vil have en B23ET ;-)

340hk på :coffee: B230FT-FK er nok at betragte som meget forsigtigt lavet.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2009, 19:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Motoren er en B21ET der er andet bundkar og specielle motor ophæng på så den står som en orginal B20 motor i en 142.. ved godt alle motoren står skrå men ikke denne.

Har ikke flere billeder lige pt

Billede
Billede

Tør ikke sige om der er er forskel på en B23A og en 23ET men der er vel årgang og Km hvis man skal finde en :D

Som du selv siger er 340HK 1.0bar forsigtig tuning. men er sikker på de går godt når de for lov at arbejde. har max prøvet 202hk i en 240 så jeg håber da det føles noget sjovere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2009, 19:58 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ok, jeg lader mig snyde af din signatur!!

Du skriver Volvo240, men det er ikke sådan en bil du har.....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2009, 20:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
nåå ja sorry det er en gammel 1970 142 :D Som man kan se på billederene er der nok ikke meget plads til større turbo hvis motoren skal hælde lidt :| som i en 240


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 mar 2009, 20:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Dette der ikke måtte ske skete så.. den gamle B21ET døde.. og har lige købt en B23ET så motor fundet og søger pt ikke mere..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 mar 2009, 20:56 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Anders-S13 skrev:
Dette der ikke måtte ske skete så.. den gamle B21ET døde.. og har lige købt en B23ET så motor fundet og søger pt ikke mere..


Hvad skete der? kørte du den tør for vand,olie eller bensin?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 mar 2009, 21:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Nej der var olie nok på systemet og vand var der også nok af. ved ikke hvad der er gået galt den begynde bare at banke og gik ud. turbo'en havde sat sig fast, så ved ik helt hvad der ku være galt. skal ha kigget på resten af motoren her i weekenden. så skal jeg også igang med at bygge den B23ET motor. Har købt en del dele lejre pakninger osv, så håber det blir en fin motor

Skal også ha bygget den Fuel rail på min indsunings manifold fra den B23ET. Prøver i første omgang at bruge et 740 Turbo ledningsnet og boks til at køre med, boksen skulle være chippet :D så hvis jeg får min T3-T4 smidt på håber jeg den laver lidt over de 200hk. og med en 940 manifold burde det gå godt..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 84 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team