Jandk skrev:
lqs skrev:
glem de sex benede. OHC er gudemotoren i det spil. hvis altså spillet hedder flest hk for mindst penge. stempler, en oliepumpe og en knast er alt hvad motoren egentlig behøver for at lave omkring 400hk. det er tæt på utroligt..... MVH søren
Ja.. sæ´føli handler det osse om best bang for the bug,men sex´ren lyder så godt, og jeg har ikke ejet en *vrÆæÆæl* OG nej det handler ikke kun om pruhheste, men osse om at lære lidt mere om motorstyring og tryk.
Det er så osse rimeligt nemt at finde en ohc..
Du skal ikke tro på alt hvad den Søren siger... en 2,9L kan faktisk på stort set standard stumper nå ganske fine effekter, opskriften er turbostempler og rustfrie ventiler fra Burton, shootpeenede std. plejlstænger med ARP bolte, 2 stk KKK K16 turboer, wire ringed std. Ford toppakninger og større Bosch dysser, mere end dette behøver der faktisk ikke at blive gjort for at nå over 400hk, en ligende motor jeg lavede for et par år siden, holdt til 1.8 bars ladetryk (underligt nok) og dette vel og mærke ved en indsugnings temperatur på over 80 grader, en måling viste at den ydede i nærheden af 500 hk...
Ford's Cologne motor er desværre meget overset herhjemme i forbindelse med turbo, ærgeligt nok nu da de bogstaveligt talt hænger på træerne og nærmest bliver foræret væk til lavestbydene, Ohc'eren er fin men vælg den ikke uden også at have kigget på mulighederene med 2.9'eren først.
_________________
corvus terrae terror...
_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”