Westmus skrev:
tonnilerche skrev:
- overvejer den bagerste kun, for at den ikke skal blive for kompromis-løs når jeg "leger"..
Her mangler vi vist lige nogle bane eksperter, men hvis jeg ikke er helt i skoven vil det ændre noget på bilens opførsel når der bliver gået til stålet i sving... (over/understyring) og ikke nødvendigtvis til det bedre! Hvis du skal ligge forsigtigt (billigt) ud, så start med allerførst at købe en ny kraftigere til foran og tag den så derfra. Tror ikke nye fjedre gør nogen større forskel, før du vælger nogle der er mærkbart stivere end dem du har på nu.
...eller sænk bilen yderligere, det hjælper også, da bilens tyngdepunkt så også sænkes = mindre krængning.
nu er sænkning ikke løsningen på alt. mine nye fjedre fra Leda er designet af Ahmed bayjoo (ford motorsport) og sænker netop ikke mere end en 15mm fra std, men med det i øje at opretholde den korrekte indstillnig af camper/caster da bagbro på en sierra ikke er justerbar (heller ikke på en cosworth som det jo er)
jeg bestilte så mine fjedre til track/road dvs mere hårde fjedre i bag end hvis det var til road.
nu ved jeg ikke om en dinsutsko er justerbar men der er altid nogle ting der skal tages højde for. og i track verdenen er det langt fra nok at have mange hk. er der ikke nogle folk fra rally/bane verdenen i dk der kan sige noget om gode setups uden for mange kompromiser?
prøv feks at kikke på
www.fahrwerke.de har selv haft en KAW undervogn på min gamle sierra.og kan kun sige at de fjedre er i super kvalitet. men igen det skal de også være med den pris der ligges for dagen.
og pris/kvalitet er ofte noget der går hånd i hånd inden for undervogne, der er en dell forskel på de 1000kr/sæt og 2000kr/sæt fjedre jeg har prøvet.