Lyder som om du har lidt interesse for det frem for bare at vil have nogle nemme heste fordi du har hørt at......
Forudsætning for at det skal lykkedes er at bilen i forvejen har indsprøjtning og et kompressionsforhold der ikke er alt for højt.
Hvad er dit kompressionsforhold?
Dit ladetryk vil afhænge af hvornår du løber ind i detonation (tændingsbanken). Og det er primært tændingen som du får udfordring med her. Men har du mod på det og lyst til at lære, så er det bare at kaste dig ud i det.
Væsentlige ting:
Minimum et tilskudssystem (MF2 eller lignende) - det er must!!
Måling på blandingen, evt. bare narrow lambda for at sikre du er godt over AFR 14.7 / lambda 1 under tryk
Turbomanifold
Turbo
Intercooler (afhjælper dine udfordringer med detonation)
Du kan være heldig du kan bibeholde dine standard dyser med det ønske/begrænsning i ladetryk (det ser du når du læser på lambda), pumpen burde kunne følge med de 0,6 bar.
En brugt motor kan være fint legetøj til lav-budget første-gangs-turbo eksperiment. Og så længe du tænker dig om mht til blandingen og tændingsbanken, ja så kan du være fint heldig at du får et spændende resultat. Men det er klart du gør det noget vanskelig at tæmme tændingsbanken ved ikke at kunne styre tændingen.
Turbomanifolden skal du bygge med så lange rør som muligt for at få mindst mulig modtryk (modtryk fremmer tændingsbanken). Dertil vælge en turbo med forholdsvis stor turbine, gerne en med T3 turbine. Igen for at få mindst mulig modtryk.
Klø på

og først og fremmest spørg!