Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 19:10

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2009, 18:20 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
lqs skrev:
vi prøver igen! modtryk... pulsladning... trykket er slet ikke det samme, afhængig af hvor, men mere hvornår man måler.
udstødningventilen åbner=trykket stiger.. mest/først tæt på ventil, senere ruller energibølgen ned mod turbinen.
udstødningsventilen lukker=trykket falder... mest/først tæt ved ventilen, senere i selve turbinen.
giver det nu logik med spørgsmålet omkring om det er en midlet værdi vi taler om? MVH søren


Pulsteorien er bekendt, fremgår af topic!
Enten nyt teknisk udtryk ellers mener du vel middelværdi?
Hvis du med "midlet værdi" mener middelværdi mv. så er det vel blot et ord for et syn på om der rammer udligning/ligevægt i røret lige efter cyl. 1. har skudt. Modsat fald drejer sig om hvorvidt modtrykket i cyl. 2 er større end "middelværdi" (set over tid i 4 takter) lige efter cyl. 1 har skudt ved (1+2). Heraf topic.

Altså er modtrykket større ved (1+2) i forhold til single entry eller er modtryk ved (1+2) faktisk lavere fordi fordi cyl. 1 når at tømme i turbinen inden "overlabbet" til cyl. 2 og at det faktum at der kun er 1 cylinder at "tappe" fra mod 3 stk ved single entry.

Det er spørgsmålet....


Senest rettet af JPP 12 jan 2009, 19:32, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2009, 19:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
hvis man fører 1 og 2 sammen vil jeg tror at modtryk kommer til at svinge noget mere, ala pulsere! motoren vil nok oplevede det som om modtryk er højere. MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2009, 19:34 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
lqs skrev:
hvis man fører 1 og 2 sammen vil jeg tror at modtryk kommer til at svinge noget mere, ala pulsere! motoren vil nok oplevede det som om modtryk er højere. MVH søren


Ja, ifht. (1+4), men er den større i forhold til single entry?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2009, 19:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
ja det TROR jeg, særligt ved en kort manifold. MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2009, 19:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
noget andet er at de 4 cylindre måske ikke skal køre med samme map. hvis alt skulle være optimalt med bonderøvsmanifolden..... måske der også skulle være forskel på knast til de forskellige cylindre!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2009, 20:26 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Noget andet er nok at twinentry generelt nok har lidt mere lysning end en tilsvarende singleentry, og allerede der giver forskel.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2009, 20:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Ny krumtap andre knaster, og en ny tændingsrække følge.
Vi erstatter 1342 med 1423. så kan vi lave manifolden som ønsket.
Uden de store problemer, med mystiske målinger. :lol:

Hvor svært er det at lave det korrekt, hvis man alligevel laver en costum manifold :?:

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2009, 21:06 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Morten VJ skrev:
Ny krumtap andre knaster, og en ny tændingsrække følge.
Vi erstatter 1342 med 1423. så kan vi lave manifolden som ønsket.
Uden de store problemer, med mystiske målinger. :lol:

Hvor svært er det at lave det korrekt, hvis man alligevel laver en costum manifold :?:

MVH

Morten


hehe, ja eller 90 graders snoning på collectoren eller vendt turbo (+ lidt flangearbejde) :lol:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2009, 21:09 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
HenrikGM skrev:
Noget andet er nok at twinentry generelt nok har lidt mere lysning end en tilsvarende singleentry, og allerede der giver forskel.


Hvad mener du med lysning?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team