Twin entry giver hurtigere spoolup grundet hver puls får sin egen "halve" turbine at trykudligne hjulet på. Heraf også argumentation for lidt mindre topeffekt (kun i ekstremerne IMO). Dvs. størrere twin entry turbine kan være helt godt trade-off med en mindre "normal-size" single entry turbine, for dermed at få lavere modtryk (<1:1) hvilket åbner op for de sjove opsætninger.
For overskuelighedens skyld kalder jeg de to twin entry indgange i turbinehustet for A og B og pulserne for p.
4 cyl.
Jeg fundere lidt på opsætningen af pulserne. Normalt ser man manifold bygget til A=(cyl. 1+4) og B=(cyl. 2+3).
MEN kan man slippe afsted med manifold bygget A=(1+2) og B=(2+3)
Jeg kunne forestille mig det ikke var en option på twin turbo da der vil blive for lang tid mellem pulserne, men med twin entry har man jo stadig "skub" i hviletiderne fra den anden entry/cylindre....hmmm
A(4+1)B(2+3), giver pulstryk på skift i de "halve turbinehuse" dvs. pA+pB+pA+pB. Og A(1+2)B(3+4), må jo give 2 efterhinanden før den skifter. Dvs. pA+pA+pB+pB
Hvilken betydning har sidstnævnte A(1+2)+B(2+3)??
Nogen der generelt har erfaringer med spooluptid med skift fra single til twin entry??