Tricker skrev:
Jeg kan godt se at du i dit tilfælde har haft god succes med en re-profileret knast, men det ændrer jo ikke det faktum at det i andres tilfælde har været en knapt så heldig løsning.
Jeg kan faktisk smide en lille curve ball ind i debatten også: Jeg har i sin tid købt et komplet Kent Cams kit til en Opel CIH-kværn (på ingen måde kendt for at æde knaster). Det var knast, 8 nye løftere, samt en dims til at forhøje oliestanden i topstykket (slås i hullet til oliereturen).
Alt monteret korrekt, etc. - knasten døde på under en uge, og havde taget et par af løfterne med.
Lindebjerg Car Parts undrede sig noget, men efter lidt frem og tilbage var der ingen kvaler - jeg fik en ny knast og et par nye løftere. Alt monteret på samme måde igen - og kørte perfekt derefter...
Nu er jeg langt fra Kent Cams-fan - men det har intet at gøre med den mekaniske kvalitet af produktet. Pointen er bare at der kan gå en hel del andre ting galt også, end at problemet skal tilskrives reprofilering af knaster som sådan.
Jeg er enig med Morten i at man kun kan nå "så langt" inden det bliver et problem - men at skære det over en kam er IMO overdrevet.
Men så igen - vi behøver ikke være enige - vi kan hver især komme med vores erfaringer og argumenter, og "tilskuere" kan træffe deres egne beslutninger baseret på DERES preferencer og ønsker.