Hey alle.
Ligger og roder lidt med at lave en rustfri udstødning til mondeo`en da jeg regner med at vi skal følges til livets ende
Og som et lyn fra en klar himmel er mondeo`en også med på det, ellers ville den jo ikke have smidt stort set hele udstødningen ude på motorvejen
Nu til det seriøse. Der er jo 2 udst. manifold på sådan en v6`er. Derfor ville jeg gerne føre begge udst. hele vejen igennem til hver sin side i kofangeren.
Altså venstre manifold afleder gasser for 3 cylindre i venstre side af kofangeren og højre manifold afleder gasser for 3 cylindre i højre side af kofangeren. Således at de 2 manifolde ikke bliver samlet på noget tidspunkt og deraf at bilen har 2 udst.
Grunden til at jeg vil gøre dette er for at eksperimenter lidt med lyden. For rent faktisk at se om man kunne frembringe en lyd som bare lyder lidt som v6 lyd.
Nu til mit spørgsmål. Hvordan finder jeg ud af udst. størrelsen på de 2 udst. Er der nogle finger regler eller er det bare så stort som muligt?
Havde overvejet både 2" og 2.5" De to 2" udst ville jo så svare til en 4" eller hvad?
Alle tanker og ide`er er velkomne, også til selve opbygningen af systemet. Evt kun 1 udst?
Bilen er som skrevet en Ford mondeo v6 årgang 1999
Mvh Jimmy