k16t turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Gsi16vdk
Junior Medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 17 jan 2006, 17:15

k16t turbo

#1 Indlæg af Gsi16vdk »

Jeg har fået en ny k16 turbo ved hånden, hvordan vil den passe på en 1.3 motor? den stammer fra en 2.5 td.. Man siger jo som fingerregel at det er ca. dobbelt op når det er fra diesel til benzin..

Hvad mener i?
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Re: k16t turbo

#2 Indlæg af Runesm »

Gsi16vdk skrev:Jeg har fået en ny k16 turbo ved hånden, hvordan vil den passe på en 1.3 motor? den stammer fra en 2.5 td.. Man siger jo som fingerregel at det er ca. dobbelt op når det er fra diesel til benzin..

Hvad mener i?


Almindelig wastegate eller variabel geometri? Kender ikke turboen.

Men selv kører jeg med en iveco-lader fra en 2,5/2,8 liters turbodaily diesel på min polo 1,3
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Gsi16vdk
Junior Medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 17 jan 2006, 17:15

#3 Indlæg af Gsi16vdk »

det er med almindelig intern wastegate..
Det kan jo selvfølgelig komme an på en prøve..
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#4 Indlæg af Runesm »

Det har også meget at sige om det er en lavtydende eller højtydende motor i forvejen, hvor mange omdrejninger den trækker bedst ved og sådan noget egentlig vil jeg sige.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Daugbjerg
Junior Medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 22 dec 2007, 19:43
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

#5 Indlæg af Daugbjerg »

Den passer sikkert fint, men du er nok nødt til at sætte en anden acutator på, hvis du ikke skal køre over 1.2-1-4 bar..
Diesel kører som regel højere tryk end en benziner...
MVH Daugbjerg
www.scanturbo.dk
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#6 Indlæg af Runesm »

Daugbjerg skrev:Den passer sikkert fint, men du er nok nødt til at sætte en anden acutator på, hvis du ikke skal køre over 1.2-1-4 bar..
Diesel kører som regel højere tryk end en benziner...


Ja, det er nok værd at nævne. Poloen kører 1,1 bar på std stempler og uden intercooler :P
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Gsi16vdk
Junior Medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 17 jan 2006, 17:15

#7 Indlæg af Gsi16vdk »

hehe så kan det godt være suzukien kaster indvolde op.. jeg må prøve at smide den på, og de hvad der sker..
Besvar