Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 23:35

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: k16t turbo
Indlæg: 15 nov 2008, 18:57 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 17 jan 2006, 17:15
Indlæg: 57
Jeg har fået en ny k16 turbo ved hånden, hvordan vil den passe på en 1.3 motor? den stammer fra en 2.5 td.. Man siger jo som fingerregel at det er ca. dobbelt op når det er fra diesel til benzin..

Hvad mener i?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 nov 2008, 19:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Gsi16vdk skrev:
Jeg har fået en ny k16 turbo ved hånden, hvordan vil den passe på en 1.3 motor? den stammer fra en 2.5 td.. Man siger jo som fingerregel at det er ca. dobbelt op når det er fra diesel til benzin..

Hvad mener i?


Almindelig wastegate eller variabel geometri? Kender ikke turboen.

Men selv kører jeg med en iveco-lader fra en 2,5/2,8 liters turbodaily diesel på min polo 1,3

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 nov 2008, 23:02 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 17 jan 2006, 17:15
Indlæg: 57
det er med almindelig intern wastegate..
Det kan jo selvfølgelig komme an på en prøve..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 nov 2008, 23:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Det har også meget at sige om det er en lavtydende eller højtydende motor i forvejen, hvor mange omdrejninger den trækker bedst ved og sådan noget egentlig vil jeg sige.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 nov 2008, 07:54 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2007, 19:43
Indlæg: 49
Geografisk sted: Brøndby
Den passer sikkert fint, men du er nok nødt til at sætte en anden acutator på, hvis du ikke skal køre over 1.2-1-4 bar..
Diesel kører som regel højere tryk end en benziner...

_________________
MVH Daugbjerg
www.scanturbo.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 nov 2008, 16:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Daugbjerg skrev:
Den passer sikkert fint, men du er nok nødt til at sætte en anden acutator på, hvis du ikke skal køre over 1.2-1-4 bar..
Diesel kører som regel højere tryk end en benziner...


Ja, det er nok værd at nævne. Poloen kører 1,1 bar på std stempler og uden intercooler :P

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 nov 2008, 12:08 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 17 jan 2006, 17:15
Indlæg: 57
hehe så kan det godt være suzukien kaster indvolde op.. jeg må prøve at smide den på, og de hvad der sker..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team