Jeg har fået en ny k16 turbo ved hånden, hvordan vil den passe på en 1.3 motor? den stammer fra en 2.5 td.. Man siger jo som fingerregel at det er ca. dobbelt op når det er fra diesel til benzin..
Hvad mener i?
k16t turbo
Redaktør: Moderatorer
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Re: k16t turbo
Gsi16vdk skrev:Jeg har fået en ny k16 turbo ved hånden, hvordan vil den passe på en 1.3 motor? den stammer fra en 2.5 td.. Man siger jo som fingerregel at det er ca. dobbelt op når det er fra diesel til benzin..
Hvad mener i?
Almindelig wastegate eller variabel geometri? Kender ikke turboen.
Men selv kører jeg med en iveco-lader fra en 2,5/2,8 liters turbodaily diesel på min polo 1,3
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
-
Daugbjerg
- Junior Medlem
- Indlæg: 49
- Tilmeldt: 22 dec 2007, 19:43
- Geografisk sted: Brøndby
- Kontakt:
Den passer sikkert fint, men du er nok nødt til at sætte en anden acutator på, hvis du ikke skal køre over 1.2-1-4 bar..
Diesel kører som regel højere tryk end en benziner...
Diesel kører som regel højere tryk end en benziner...
MVH Daugbjerg
www.scanturbo.dk
www.scanturbo.dk
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Daugbjerg skrev:Den passer sikkert fint, men du er nok nødt til at sætte en anden acutator på, hvis du ikke skal køre over 1.2-1-4 bar..
Diesel kører som regel højere tryk end en benziner...
Ja, det er nok værd at nævne. Poloen kører 1,1 bar på std stempler og uden intercooler
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo