HenrikGM skrev:
JDJ skrev:
Det er en opel motor det skal bygges på, og sådan kan åbenbart ikke lave noget særligt olietryk. Derfor vil vi "hjælpe" den lidt med en oliepumpe til oliekøleren og måske også en til turboen. Så kunne man jo også lade den køre et par min ekstra for at være godt ved turboen.
Vær opmærksom på at tætningerne i turboen nok er beregnet til at rotere, ellers tætner de nok ikke helt som forventet.
Pas på trykket ikke stiger "ud af skalaen"....
Ja den skal selvfølgeligt ikke have lov at køre for længe. Måske bare de 10-20 sekunder turboen er om at stoppe. Ja en olietryks måler mere er vist en nødvendighed for at være sikker på at trykket er fornuftigt hele tiden.
Vi skal også have olien ud til pumpen et sted, mit bud ville være nederest på bagsiden af bundkaret. lyder det fornuftigt? Evt, skulle der laves nogen skulpe plader ved samme lejlighed for at være sikker på at der er olie nok i svingene til div. trackdays osv.