Ja skal bruge en pumpe til at pumpe motorolie ud til oliekøleren og muligvis også til turbo. Nogen som har erfaringer med hvad der kan bruges?
Har selv fundet denne http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=TIL-40-524 Ved Summit, men er ikke sikker på at det er den rigtigt til formålet.
Vil jo gerne være sikker på at den pumpe jeg får købt kan holde til varm motorolie og ikke går til efter første tur
Det er en opel motor det skal bygges på, og sådan kan åbenbart ikke lave noget særligt olietryk. Derfor vil vi "hjælpe" den lidt med en oliepumpe til oliekøleren og måske også en til turboen. Så kunne man jo også lade den køre et par min ekstra for at være godt ved turboen.
JDJ skrev:Det er en opel motor det skal bygges på, og sådan kan åbenbart ikke lave noget særligt olietryk. Derfor vil vi "hjælpe" den lidt med en oliepumpe til oliekøleren og måske også en til turboen. Så kunne man jo også lade den køre et par min ekstra for at være godt ved turboen.
Vær opmærksom på at tætningerne i turboen nok er beregnet til at rotere, ellers tætner de nok ikke helt som forventet.
Pas på trykket ikke stiger "ud af skalaen"....
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
JDJ skrev:Det er en opel motor det skal bygges på, og sådan kan åbenbart ikke lave noget særligt olietryk. Derfor vil vi "hjælpe" den lidt med en oliepumpe til oliekøleren og måske også en til turboen. Så kunne man jo også lade den køre et par min ekstra for at være godt ved turboen.
Vær opmærksom på at tætningerne i turboen nok er beregnet til at rotere, ellers tætner de nok ikke helt som forventet.
Pas på trykket ikke stiger "ud af skalaen"....
Ja den skal selvfølgeligt ikke have lov at køre for længe. Måske bare de 10-20 sekunder turboen er om at stoppe. Ja en olietryks måler mere er vist en nødvendighed for at være sikker på at trykket er fornuftigt hele tiden.
Vi skal også have olien ud til pumpen et sted, mit bud ville være nederest på bagsiden af bundkaret. lyder det fornuftigt? Evt, skulle der laves nogen skulpe plader ved samme lejlighed for at være sikker på at der er olie nok i svingene til div. trackdays osv.