Toyota 20V silvertop.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#31 Indlæg af lqs »

Alex_Reedtz skrev:Har du fået fat i et topstykke?
ja og nej.... EGON har givet mig et med til HENRIK. men det er ikke nået længere end til bag i min bil! MVH søren
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde

#32 Indlæg af Alex_Reedtz »

Ok, det lyder jo godt... Glæder mig til at se hvad han kan trylle.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#33 Indlæg af HenrikGM »

Alex_Reedtz skrev:Ok, det lyder jo godt... Glæder mig til at se hvad han kan trylle.


I første omgang så tager jeg lige og saver det defekte topstykke fra hinanden, så ser vi. Der er tilsyneladende nogle ting der kan laves mere powervenligt, men inden jeg kaster mig over dit topstykke, så "roder" jeg lige lidt med et defekt først. Man kan helt sikkert øge flowet en del, men tricket er at gøre det så gashastigheden nogenlunde bibeholdes der hvor det er nødvendigt.

Er du frisk på at lave en ny indsugningsmanifold, hvis det bliver enden(stopklodsen)?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde

#34 Indlæg af Alex_Reedtz »

Indsugningsmanifolden er ikke lavet endnu, så det er ikke et problem. Hvis portene bliver anderledes må jeg jo bare selv tilpasse pakningen.
Starletfreak
Indlæg: 8
Tilmeldt: 09 dec 2008, 20:16
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

#35 Indlæg af Starletfreak »

Jeg har et par billeder fra dengang mit Silvertop topstykke blev portet. Det gav på papiret ca 3hk, men den tog gassen noget hurtigere og motoren blev senere målt til 174hk hos Natmekanikeren og 168hk et andet sted. Det eneste som var ændret, var svinghjul der var lettet en hel del, portet top og hævet kompressionsforhold til ca 11,8:1, åbne tragte og et Cusco 4-1 manifold.
Som udgangspunkt havde den 150hk med 4-1 manifold.
Den kørte med 16v ecu og en SMT6 piggybag.


Umidlbart så er Blacktop topstykket noget pænere udført end Silvertop, og tror sq ikke man kan hente ret meget på det.
Starlet - Det ik' spor svært
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#36 Indlæg af lqs »

det noget lettede svinghjul vil bevirke bedre respons samt mere afsat ydelse på et enertifelt! vel at mærke uden der behøver være mere ydelse... om ikke andet vil det højere komp. forhold give mere ydelse. selv i virkeligheden. MVH søren
Besvar