Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 09 jan 2025, 19:57

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ølholm
lqs skrev:
der er MASSER! men enten gemmer de sig...(prøv kig MECA denne weekend) ... grunden til de gemmer sig? ja det gu jo være fordi at de får lov at køre, trods det de ingen muligheder har for at overholde reg. 8. så der er nok en del der vælger at holde m e g e t l a v profil.
endelig er der masser ikke kender ordlyd i reg. 8.... både i og uden for DASU. ægerligt i mine øjne. lidt det samme som at slå kendsgerningerne mht lattergas hen... nå ja det er ikke muligt at bruge lovligt. men masser af andre har det samme problem, så det betaler sig ikke at forholde sig til den virkelige (dk) verden.... MVH søren hjemme fra nordlandet

Den med lattergassen, den skal jeg nok undersøge. Hvis du så har ret (hvilket jeg antager) så går jeg til DR-U med de rette kendsgerninger og lidt flere fakta omkring gasflasker.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

vil ROSE FELDTHAUS for hans indlæg i det nyeste DASU blad! vil rose formanden for dasu og formanden for dragrace udvalget for at prøve at svare uden om... det lykkes nu egentlig ikke så godt. det omkring lattergassen nævnes mærkeligt nok slet ikke. gad vide hvorfor?
MVH søren medlem af det famlende dasu

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
lqs skrev:
vil ROSE FELDTHAUS for hans indlæg i det nyeste DASU blad! vil rose formanden for dasu og formanden for dragrace udvalget for at prøve at svare uden om... det lykkes nu egentlig ikke så godt. det omkring lattergassen nævnes mærkeligt nok slet ikke. gad vide hvorfor?

Scanning af artiklen?

.

Titel:
Mester Medlem

scanne=lovligt??

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
lqs skrev:
scanne=lovligt??

Det ved jeg ikke i det specifike tilfælde, men det står der garanteret noget om i bladet.

.

Titel:
Medlem

lqs skrev:

Tak til Søren!

En anden ting, som de stadig ikke har svaret/vil svare på er problematikken omkring FIA vs. SFI bur. Har rykket for svar uden held. Det ender squ med at jeg må have en artikkel i Autosport omkring dette for at få et svar. :damn: :damn: :damn: :damn: :damn: :damn:

Mit indlæg:
Jeg sidder her midt i det det hele på min stol og ser på hvordan streetracerne bliver ved med at prøve at komme i kontakt til dragracerne og i sidste ende DASU. I løbet af de sidste 3-4 år har streetrace miljøet råbt og skreget på nogle reglements ændringer for at de kan køre med ved DASU´s arrangementer. Sådan som jeg forstår dem, så er det ikke fordi de ikke vil have højt sikkerheds niveau, men nærmest at de ikke kan finde SFI godkendte stumper til nutidens moderne biler. Jeg har en dialog i gang med flere af dem, som påpeger at det er umuligt at efterleve reglement 8. F.eks. så kan man i DK ikke købe lattergas (NOS) i flasker, som er godkendt efter reglement 8. Hvis man får fat i en flaske som er godkendte efter reglement 8, så er den ulovlig at fylde op i DK.
Et andet eksempel, som de er utilfredse med er punkt 87.2.2, hvori der er en skærpelse hvis man har for få cylindre i sin motor. Paragraffen omhandler kardanringe og fortæller at alle biler skal have kardanring monteret hvis man kører under 14.00 sekunder dog 16.00 sekunder hvis det er en 4 eller 6 cylindret motor man benytter. De og jeg forstår ikke den forskel, men det kan der være en forklaring på. Jeg har mange flere eksempler på tossestreger og reglements mærkeligheder, men holder her, da i sikkert har forstået denne pointe.
Så kommer DASU´s medlemsblad ud med en klumme af formanden Morten Bach Andersen hvori han påstår, at der ikke var forsikring ved et arrangement på Sindal. Dette var en meget skidt og ulovlig påstand, da der netop var forsikring på det pågældende arrangement. Hvis DASU nogensinde vil gøre sig nogen forhåbninger om at skulle leve fredeligt med streetracerne, så skal sådan noget til at høre op. Vi skal af med denne rivalisering. Den hverken gavner eller klæder motorsporten særligt godt. Hvis DASU nogensinde skal have et godt forhold til streetrace miljøet, så er det nu bestyrelsen og DR-U skal komme ud af busken, for det er ved at være sidste chance. De har dannet en union imellem flere af klubberne, og de er ved/har fået godkendt et banereglement ved justitsministeriet. En sidste ting. Det brev, som DASU har sendt til politimesterforeningen, det gavner heller ikke situationen. Jeg er godt klar over DASU´s hensigt om at ville gøre opmærksom på arrangementer, som ikke har papirerne i orden, men de lovlige streetracere kan ikke lade være med at føle sig trådt på efter Formandens kæmpe brøler.
Jeg synes at DASU efterhånden skulle give sig til at lytte i stedet for at trampe på dem. De har faktisk nogle temmelig fornuftige synspunkter.

Med venlig hilsen

Michael Feldthaus

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Jeg må tage hatten af for dit forsøg Feldthaus, selvom der ikke kommer andet ud af det end hvad vi allerede vidste på forhånd, nemlig DASU arrogance, man må håbe at der vil komme nye boller på suppen med en evt. ny formand, eller så er jeg bare naiv igen...

Det vi mangler er en forening/club der rendyrket taler streetracerenes sag, med eller uden DASU på sidelinien.

mvh. en streetracer der kører under 11 sek.

Billede

Titel:
Moderator

Ravnen skrev:
Jeg må tage hatten af for dit forsøg Feldthaus, selvom der ikke kommer andet ud af det end hvad vi allerede vidste på forhånd, nemlig DASU arrogance, man må håbe at der vil komme nye boller på suppen med en evt. ny formand, eller så er jeg bare naiv igen...

u]

Ny formand? Hvem er det der stiller op?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem

HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:

u]

Ny formand? Hvem er det der stiller op?

Ja, Morten Bach Andersen stopper.

Der er to kandidater.
Hans Bruun og Bent Mikkelsen.
Hans er nuværende bestyrelsesmedlem.
Bent kommer fra en aktiv kariere i flere sportsgrene igennem flere årtier.

Jeg ved godt hvem jeg ville vælge, men det skal vi ikke ind på her.

Michael

Titel:
Medlem

Ravnen skrev:

Det vi mangler er en forening/club der rendyrket taler streetracerenes sag, med eller uden DASU på sidelinien.

mvh. en streetracer der kører under 11 sek.

Vi må håbe, at hvis den "rigtige" formand bliver valgt, at han så kan rydde op.
Hvis i har lyst, så vil jeg gerne tale jeres sag.
Jeg har lyst til at bombardere dem med sager, bare der er hold i dem.

Michael

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Næste

Alle tider er UTC + 1 time