lqs skrev:
vil ROSE FELDTHAUS for hans indlæg i det nyeste DASU blad! vil rose formanden for dasu og formanden for dragrace udvalget for at prøve at svare uden om... det lykkes nu egentlig ikke så godt. det omkring lattergassen nævnes mærkeligt nok slet ikke. gad vide hvorfor?
MVH søren medlem af det famlende dasu
Tak til Søren!
En anden ting, som de stadig ikke har svaret/vil svare på er problematikken omkring FIA vs. SFI bur. Har rykket for svar uden held. Det ender squ med at jeg må have en artikkel i Autosport omkring dette for at få et svar.
Mit indlæg:
Jeg sidder her midt i det det hele på min stol og ser på hvordan streetracerne bliver ved med at prøve at komme i kontakt til dragracerne og i sidste ende DASU. I løbet af de sidste 3-4 år har streetrace miljøet råbt og skreget på nogle reglements ændringer for at de kan køre med ved DASU´s arrangementer. Sådan som jeg forstår dem, så er det ikke fordi de ikke vil have højt sikkerheds niveau, men nærmest at de ikke kan finde SFI godkendte stumper til nutidens moderne biler. Jeg har en dialog i gang med flere af dem, som påpeger at det er umuligt at efterleve reglement 8. F.eks. så kan man i DK ikke købe lattergas (NOS) i flasker, som er godkendt efter reglement 8. Hvis man får fat i en flaske som er godkendte efter reglement 8, så er den ulovlig at fylde op i DK.
Et andet eksempel, som de er utilfredse med er punkt 87.2.2, hvori der er en skærpelse hvis man har for få cylindre i sin motor. Paragraffen omhandler kardanringe og fortæller at alle biler skal have kardanring monteret hvis man kører under 14.00 sekunder dog 16.00 sekunder hvis det er en 4 eller 6 cylindret motor man benytter. De og jeg forstår ikke den forskel, men det kan der være en forklaring på. Jeg har mange flere eksempler på tossestreger og reglements mærkeligheder, men holder her, da i sikkert har forstået denne pointe.
Så kommer DASU´s medlemsblad ud med en klumme af formanden Morten Bach Andersen hvori han påstår, at der ikke var forsikring ved et arrangement på Sindal. Dette var en meget skidt og ulovlig påstand, da der netop var forsikring på det pågældende arrangement. Hvis DASU nogensinde vil gøre sig nogen forhåbninger om at skulle leve fredeligt med streetracerne, så skal sådan noget til at høre op. Vi skal af med denne rivalisering. Den hverken gavner eller klæder motorsporten særligt godt. Hvis DASU nogensinde skal have et godt forhold til streetrace miljøet, så er det nu bestyrelsen og DR-U skal komme ud af busken, for det er ved at være sidste chance. De har dannet en union imellem flere af klubberne, og de er ved/har fået godkendt et banereglement ved justitsministeriet. En sidste ting. Det brev, som DASU har sendt til politimesterforeningen, det gavner heller ikke situationen. Jeg er godt klar over DASU´s hensigt om at ville gøre opmærksom på arrangementer, som ikke har papirerne i orden, men de lovlige streetracere kan ikke lade være med at føle sig trådt på efter Formandens kæmpe brøler.
Jeg synes at DASU efterhånden skulle give sig til at lytte i stedet for at trampe på dem. De har faktisk nogle temmelig fornuftige synspunkter.
Med venlig hilsen
Michael Feldthaus