Toyota 20V silvertop.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#11 Indlæg af JPP »

180cfm, 1.6L, ve100%, så ligger den teoretisk i na trim max moment/fyldning ved 6376rpm

ae86 skrev:Inlet valve diameter - 26.5mm

Takker :)
MichaelSL
Indlæg: 5
Tilmeldt: 08 sep 2007, 01:09
Geografisk sted: Odense

#12 Indlæg af MichaelSL »

Jeg har mulig hvis et liggene. Jeg skal lige ha tjekket om det kan bruges. Det er fra en silvertop. Send mig en Mail eller pm
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#13 Indlæg af Jesper H »

Har også et liggende som har været kørt med krafig tændingsbanken, og mener ikke den så godt ud i toppen, men skal lige undersøge om den evt. kan reddes.
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#14 Indlæg af Jesper H »

Prøv at høre motorimport.dk af, tror han har nogen liggende der har smidt en ventil.
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#15 Indlæg af K-FINN »

Jesper H skrev:Prøv at høre motorimport.dk af, tror han har nogen liggende der har smidt en ventil.


Desværre dem har han smidt ud, lige snakket med ham..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#16 Indlæg af HenrikGM »

Supra MK4 skrev:
Jesper H skrev:Prøv at høre motorimport.dk af, tror han har nogen liggende der har smidt en ventil.


Desværre dem har han smidt ud, lige snakket med ham..


Ærgeligt når folk smider defekte topstykker ud. Det kan jo være en billig måde at eksperimentere på.....(hvis man har den interesse selvf.)

Man begynder jo ikke ligefrem at voldporte feks et godt 2JZ topstykke uden at vide lidt om hvor vandet er henne. Sateme ærgeligt at have spenderet +60timer plus opsvejsning, etc. og så "finder man vand" lige når det er ved at være perfekt. Bedst lige at have savet lidt i et defekt topstykke først. :wink:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#17 Indlæg af K-FINN »

HenrikGM skrev:
Supra MK4 skrev:
Jesper H skrev:Prøv at høre motorimport.dk af, tror han har nogen liggende der har smidt en ventil.


Desværre dem har han smidt ud, lige snakket med ham..


Ærgeligt når folk smider defekte topstykker ud. Det kan jo være en billig måde at eksperimentere på.....(hvis man har den interesse selvf.)

Man begynder jo ikke ligefrem at voldporte feks et godt 2JZ topstykke uden at vide lidt om hvor vandet er henne. Sateme ærgeligt at have spenderet +60timer plus opsvejsning, etc. og så "finder man vand" lige når det er ved at være perfekt. Bedst lige at have savet lidt i et defekt topstykke først. :wink:


Hehe ja det ville satme være nederen..
Men har sat nogle gutter på sagen, de mener de har en blacktop til og ligge...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#18 Indlæg af HenrikGM »

Hmm....Har lige haft gang i min nykonstruerede gashastighedsmåler :popcorn:

Findes der en manifold til en silvertop med større kanaler? Måske Toyota har en større variant af samme top?

Flere steder måler jeg op imod 350FPS ved 28" og fuld løft.

350FPS er ~380km/t. Nogen der tror det larmer...?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
KKH
Junior Medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nordjylland

#19 Indlæg af KKH »

HenrikGM skrev:Hmm....Har lige haft gang i min nykonstruerede gashastighedsmåler :popcorn:

Findes der en manifold til en silvertop med større kanaler? Måske Toyota har en større variant af samme top?

Flere steder måler jeg op imod 350FPS ved 28" og fuld løft.

350FPS er ~380km/t. Nogen der tror det larmer...?


Der skulle være en tidlig og en nyere version af silvertoppen.
Har kun disse par billeder af manifolden hvor man kan se forskellen..

tidlige model:
Billede

Nyere model:
Billede

Har ikke selv haft en af de tidlige modeler så ved ikke hvor stor forskell er.
Den tidlige model ser lidt bredere ud men til gengæld lidt lavere.. :?:

Hvilken af dem er det du har gang i?
Senest rettet af KKH 07 okt 2008, 17:43, rettet i alt 2 gange.
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#20 Indlæg af Jesper H »

Hvordan flower det iforhold til vw's 20v top?
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
Besvar