Toyota 20V silvertop.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Toyota 20V silvertop.

#1 Indlæg af HenrikGM »

Hej rødder.

Jeg har en Toyota 20V silvertop topstykke i flowbænken nu. Flower meget hæderligt fra begyndelsen, men dog ikke noget at gå helt ballistisk over.
Jeg ved nu også hvor der skal pilles for at få mere, MEN, jeg mangler et topstykke der kan saves igennem, så man kan se hvor meget gods der egentligt er. Jeg har en mistanke om at det er tyndt der hvor jeg gerne vil hen, idet fald det skulle modificeres. Nogen der ligger inde med et ødelagt topstykke der ikke er bedre værd end at save op?

Som toppen er originalt er gashastigheden meget høj, og de sidste par cm af kanalen er ikke så pænt lavet fra Toyotas side. Kritikken in mente, så laver de dog fine ydelser alligevel. Det topper ved 13mm løft, og flower ca 180cfm der. Jeg skal nok ligge et par billeder ind senere.

Hvad løfter 20V topstykker normalt ventilerne?(hvor højt)

Nogen der ligger inde med troværdige rullefeltmålinger på 20V motorer, med og uden tryk, men alle sammen på originale topstykker(max portmatchede til manifolden)?
Jeg kunne tænke mig at sammenligne flowet med ydelsen, både NA og trykladet.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
KKH
Junior Medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Toyota 20V silvertop.

#2 Indlæg af KKH »

Silvertoppen kører ikke med mere end 8mm løft på indsug-ventilerne, med knaster med op til omkring 11mm løft kan findes.

Hvor meget flower det ved 8mm løft?

Håber du deler nogle billeder vis du får et og hugge over, det eneste jeg er stød på er fra Bill Sherwood hvis det kan hjælpe..

Billede
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Toyota 20V silvertop.

#3 Indlæg af HenrikGM »

KKH skrev:Silvertoppen kører ikke med mere end 8mm løft på indsug-ventilerne, med knaster med op til omkring 11mm løft kan findes.

Hvor meget flower det ved 8mm løft?

Håber du deler nogle billeder vis du får et og hugge over
]


Jeg skal lige se om jeg kan få tid at klippe flowchartet over som jpeg, men som jeg lige husker det, så er det tæt ved flat-out 180cfm fra 8 og opefter. Den begynder endda at falde lidt igen.

Jeg skal nok dele billederne, hvis det lykkedes at finde et 20V topstykke der kan "testes", leder efter både silvertop og blacktop. Det kan ikke passe der ikke findes sådan et par stykker i skraldespanden et sted...?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#4 Indlæg af JPP »

Interessant - Hvad hedder de 3 x indsugningsventildiametre på sådan en silvertop?
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde

Re: Toyota 20V silvertop.

#5 Indlæg af Alex_Reedtz »

KKH skrev:Silvertoppen kører ikke med mere end 8mm løft på indsug-ventilerne, med knaster med op til omkring 11mm løft kan findes.


Det bliver blacktop knaster der kommer i i første omgang.

Her er lidt data på bla knasterne: http://www.billzilla.org/4agstock.htm
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#6 Indlæg af JerrilD »

Har du prøvet og spørge på toyotanørdernesforum?
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#7 Indlæg af HenrikGM »

JerrilD skrev:Har du prøvet og spørge på toyotanørdernesforum?


Nej, ikke endnu....det er vist næste step, hvis ikke der sker noget mere her. ;-)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#8 Indlæg af JPP »

JakobM skrev:Interessant - Hvad hedder de 3 x indsugningsventildiametre på sådan en silvertop?


nogen der kan hjælpe med ovennævnte?
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#9 Indlæg af K-FINN »

@ henrik.
Jeg hører lige div folk, om det har noget til og ligge...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#10 Indlæg af ae86 »

JakobM skrev:
JakobM skrev:Interessant - Hvad hedder de 3 x indsugningsventildiametre på sådan en silvertop?


nogen der kan hjælpe med ovennævnte?

som nævent ovenfor

http://www.billzilla.org/4agstock.htm

nok den mest informative 4age hjemmeside du kan finde

..

20v 4AGE head specifications -
......
- Inlet valve diameter - 26.5mm
....
.....
Besvar