Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 apr 2025, 02:17

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 sep 2008, 21:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Har diskuteret med en kollega om hvad der er bedst til havetraktor pulling?

Jeg mener noget turbodiesel han mener en mcmotor eller alm benzin motor med turbo?

Hvad siger i?

Hvilken motor vil i vælge til sådan et projekt? (lowbuged) ?

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2008, 21:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Det afhænger nok mere af hvad for noget gearkasse du kan få fat i


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2008, 22:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Hvad skal man gå efter? :)

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2008, 22:44 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jul 2006, 15:58
Indlæg: 315
Diesel kører i en klasse for sig selv..en del bruger VW 1,9 TDI motoren.

I den anden klasse er der en del der bruger MC motore..

Jeg ville fortrække diesel, men jeg er jo nok også miljøskadet..:tooth:

Mvh

Andy


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2008, 06:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
Var ude at se noget og mig og en ven var helt besat af diesel men efter at se hvor mange som gik i stykker blev vi enige om benzin med en bil motor nok mere var lykken. I diesel klassen køre nogle med langt over 200 hk på den 1,9 diesel men det var ikke kun motoren men alt der er spændt hård for der i den klasse. Men vis du finde et sted hvor man kan få billige dæk puller dæk i 26x12x12 må du gerne sige til.
Mvh lars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2008, 10:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Kører mc motorene i en klasse for sig selv ellers kan jeg ikke se fordelen og hvordan skal gearkassen holde en mc motors kobling og gear er ikke lavet til at trække mere end 300-400 kg Det er i hvertfald et problem for dem der bruger dem til syver race. Toyotas avensis/sportsvan 2.2 diesel kan yde over 200 hk med lidt omprogrammering men måske for tung/stor til reglementet


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2008, 12:16 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jul 2006, 15:58
Indlæg: 315
Mc motorene kører i en klasse sammen med andre evt. bilmotore, det er kun diesel der kører for sig selv...Toyota 2,2 motoren må ikke bruges som den er, da der ikke tillades eleketronisk brændstof regulering...en anden ting er vægten...incl kører=650 kg.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2008, 15:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Er lige kommet hjem fra traktorpulling i Tuifkær Fuck en fed dag med en masse diesel røg :D

Billeder og video kommer senere :)

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2008, 19:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Lige en sneak på de billeder der kommer, skal lige ha rettet de andre til ;)

Billede

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 sep 2008, 08:00 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Andy skrev:
Mc motorene kører i en klasse sammen med andre evt. bilmotore, det er kun diesel der kører for sig selv...Toyota 2,2 motoren må ikke bruges som den er, da der ikke tillades eleketronisk brændstof regulering...en anden ting er vægten...incl kører=650 kg.


Må der ikke bruges elektronisk brændstofregulering i traktortræk generelt, eller er det kun i dieselklasserne?

Hvis ikke, så skal man jo til at "reverse engineer" noget gammel karburatorpis sammen for at få en moderne motor til at køre....eller mokke noget gammelt pumpe på en moderne dieselmotor? Det kan da ikke være rigtigt, kan det?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team