Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 apr 2025, 19:46

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
JerrilD skrev:
møffe skrev:
JerrilD skrev:
Tror lige jeg vil kigge på den fra biltema, men der ligger jo ingen biltema lige i nærheden :(
et hurtigt smut til AAlborg en fredag og så på gaden for at få en velfortjent fyraftensbajer.. har vi sq gjort et par gange os fra herningegnen..

Hehe så kommer den moment nøgle til at koster dyrt ;) Det er jo ikke billigt at køre 500 km :)

Nu behøves man jo ik kun at købe en moment nøgle ;-)

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
JerrilD skrev:
Hehe så kommer den moment nøgle til at koster dyrt ;) Det er jo ikke billigt at køre 500 km :)

Du mangler slet ikke andet? De har alverdens guf til fornuftige priser. Har selv taget turen der op et på gange bevæbnet med en laaaang indkøbsseddel. Det er ikke uden grund de har indkøbsvogne i butikken! Det udvikler sig let til ren powershopping! :lol:

Til hobbymekanikeren vil jeg påstå de har supergodt værktøj til prisen. Plus en masse andet uundværligt når man roder med mekanik og gamle biler. :)

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
klyfax skrev:
Wildert skrev:
Sjovt - endeligt hører jeg noget om Kamaza fra nogle som rent faktisk bruger det. Altså sådan rigtige praktiske erfaringer...
Interessant - har du eksempler?

Jeg har selv et sæt bundpropstoppe fra Kamaza, men dels er jeg på hobbyplan og bruger det meget lidt, dels så er det jo ikke lige det værktøj man bruger mest. Men altså - det virker sgu' meget fint alt i alt.

Jeg havde en kammi som var die hard Kamaza-fan (de forhandlede det hvor han arbejdede :-)) - og jeg synes da også det virkede til at være fornuftigt.
Men da jeg så min anden kammis momentnøgle, så blev jeg altså noget skuffet....

Det størreste problemer vi havde var skralderne og de lange tag i ½". Garantien dækker, det i øvrigt til stor ros, men det er altså træls at smadre fingrene engang hver anden måned fordi skralden dør. De holdte nok i gennemsnit en 2 måneds tid.
Gang det med 20 mand, og spørg så om lageret var rimilig trætte af de skralder :-) Tagene knækkede lige der hvor man sætter toppene på.

Flaske donkraftene kunne desværre ikke løfte hvad der stod på dem. En 14 tons kunne ik presse mere end en gammel 10 tons kunne. Om 10 tonsen så trykkede 14 tons skal jeg ik kunne sige.

Nøglerne er sådan lidt skarpe at holde på, runding er for skarp. Så tog man fat fik man meget hurtigt ondt i hånden. Det skal så også siges at gaffel enden er lidt sjov. Nogle er meget bløde, så smutter den, andre er extrem hårde.

Mener også deres toppe flækkede rimilig tit.

Til deres forsvar skal det altså siges at det blev brugt på et traktor værksted. Og sådan et sted voldes ting pænt voldsomt. Til hoppy brug er det fint, har selv meget der fra. Sponsoret af firmaet. Lovligt ;-)

Man kan sikkert også finde fejl hos andre, men med Beta og Bahco som vi havde før, kombineret med det der holder fra dem begge, så syntes vi det der var extremt...

Ja det lyder sgu' da voldsomt må man sige...

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Westmus skrev:
JerrilD skrev:

Du mangler slet ikke andet? De har alverdens guf til fornuftige priser. Har selv taget turen der op et på gange bevæbnet med en laaaang indkøbsseddel. Det er ikke uden grund de har indkøbsvogne i butikken! Det udvikler sig let til ren powershopping! :lol:

Til hobbymekanikeren vil jeg påstå de har supergodt værktøj til prisen. Plus en masse andet uundværligt når man roder med mekanik og gamle biler. :)

Hehe - det lyder 100% som mig i Biltema hver gang. Jeg har en indkøbsseddel på minimum 1000 kr. - ofte mere - og jeg ender som regel med at bruge for 50% mere end planlagt :-).
Særligt deres kemiafdeling slæææber jeg ting ud fra - værktøjet har jeg snart nok af trods alt :-).
Alle slibematerialer osv. er dog rigtigt gode - og billige....

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Biltema er, prisen taget i betragning, et af de bedste stedere at købe værktøj. Og har faktisk ik været på et værksted i nu, hvor der ik stod biltema på et par af tingene. For når man laver noget til 1/4 del af prisen og med samme holdbarhed, så er der sku ingen grund til at købe den dyre.

Magnusssen

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
Wildert skrev:
Westmus skrev:
JerrilD skrev:

Hehe - det lyder 100% som mig i Biltema hver gang. Jeg har en indkøbsseddel på minimum 1000 kr. - ofte mere - og jeg ender som regel med at bruge for 50% mere end planlagt :-).
Særligt deres kemiafdeling slæææber jeg ting ud fra - værktøjet har jeg snart nok af trods alt :-).
Alle slibematerialer osv. er dog rigtigt gode - og billige....

vi har gjort det til sådan en hyggetur. konen er vild med deres plastic skåle etc så jeg fylder vognen med værktøj når vi kommer om det det.. ganske fin butik. med lidt til hele familien. :grin:

Titel:
Mester Medlem

Ja, jeg er jo en af dem der er så heldigt stillet, at jeg snildt kan finde på at tage i biltema for at hente en lille pose rustfri møtrikker til 36 kr :D

Har også et sæt værktøj derude fra. Udover det's evne til at blive væk konstant, så er det kram. Ingen 12-kantede toppe her, nænæ!

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Slagelse
Jeg har en standardpris på 600kr for at køre i biltema. Jeg har ramt den inden for et par nogle gange efterhånden.
Den værste gang var næsten da jeg skulle ha et stik til at forbinde 2 phonokabler til en 10er. Det kunne betale sig at køre fra slagelse til næstved for det. Der kiggede jeg lige rundt engang og så endte jeg på 598kr. :roll:
Ingen af tingene var noget jeg lige stod og skulle bruge, men de er da meget rare at have til en anden gang. :lol: 8)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Godt man bor 5 mins fra biltema malmø, så laver man ikke disse impuls indkøb :roll:

Kostede små 160kr extra at være i biltema sidste gang :-)

Magnusssen

Titel:
Medlem

Bruger sku moment nøgle snart hver dag på job, og det er bare en thansen nøgle :P

Den virker i grunden fint nok.. Tror jeg :mrgreen:

249,- udsalgspris :grin:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time