Dette er blot en lille advarsel:
Jeg havde på nedforstående hjemme side fundet en model dyser, som jeg mente ville passe til mit formål. Disse var også Høj-ohm´s, så jeg troede alt var godt.
Så jeg bestilte et sæt dyser hos Motor-man, og fik hurtigt mine dyse.
Efter at have monteret dem og ikke kan få tingen til at virke har jeg fundet ud af dyserne er lav-ohms, og ikke høj-ohms. Så Jeg har lært at man skal være lidt varsom. Nu håber jeg bare ikke min MS-boks har taget skade. Sikringen til boksen sprang, så jeg håber at denne har taget "skraldet"
Her er siden hvor jeg valgte dyse model ud fra:
http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm
Iøvrigt kan Motor-man klart anbefales. Super hurtig service og gode priser.
Den model dyser som jeg har købt er Bosch 280 150 213. Nogen som kender andre hjemme sider hvor jeg kan se om disse skal være lav-ohms, eller hvad?
God weekend.
Jakob
Pas på hvilke dyser I vælger.
Redaktør: Moderatorer
- Blob
- Senior Medlem
- Indlæg: 409
- Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
- Geografisk sted: Randers
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Har du en email har jeg en PDF fil med Dysenummer, CCM@givent tryk, ohm, og hvad bil de evt har siddet på. Smid den i en pm.
Dine dyser er
2,4 ohm
300ccm/min @ 43,5 psi brændstoftryk
Bør ku' lave omkring 60hk stykket
Dine dyser er
2,4 ohm
300ccm/min @ 43,5 psi brændstoftryk
Bør ku' lave omkring 60hk stykket
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
- Blob
- Senior Medlem
- Indlæg: 409
- Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
- Geografisk sted: Randers
- Blob
- Senior Medlem
- Indlæg: 409
- Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
- Geografisk sted: Randers
Jep de er helt sikkert Lav-ohms. Jeg har målt på dem, og de svinger mellem 2,5 og 2,6 ohm, så der er ikke så meget at rafle om.
Jeg har fået en god liste af Rune, og den stemmer helt overens med de modstande som jeg kan måle.
Så vi kan hermed med sikkerhed sige at ikke alle lister passer.
Hvad er bedst, at forsøge og få justert ind med lav-ohms, eller ekperimentere med modstande?
Er der nogle af jer som kører med lav-ohms, hvad er jeres erfaringer?
Jakob
Jeg har fået en god liste af Rune, og den stemmer helt overens med de modstande som jeg kan måle.
Så vi kan hermed med sikkerhed sige at ikke alle lister passer.
Hvad er bedst, at forsøge og få justert ind med lav-ohms, eller ekperimentere med modstande?
Er der nogle af jer som kører med lav-ohms, hvad er jeres erfaringer?
Jakob
- Blob
- Senior Medlem
- Indlæg: 409
- Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
- Geografisk sted: Randers
Her lige en lille afsluttende bemærkning:
Mål altid på jeres ny-indkøbte dyser, førend I monterer dem. Stol ikke på hvad i læser, men kun på hvad jeres måleaparat fortæller jer.
Jeg har således nu brændt min boks, fordi jeg var så dum at stole på hvad jeg havde læst. Nogle gange lærer man det på den hårde måde, desværre.
Mål altid på jeres ny-indkøbte dyser, førend I monterer dem. Stol ikke på hvad i læser, men kun på hvad jeres måleaparat fortæller jer.
Jeg har således nu brændt min boks, fordi jeg var så dum at stole på hvad jeg havde læst. Nogle gange lærer man det på den hårde måde, desværre.