Pas på hvilke dyser I vælger.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

Pas på hvilke dyser I vælger.

#1 Indlæg af Blob »

Dette er blot en lille advarsel:

Jeg havde på nedforstående hjemme side fundet en model dyser, som jeg mente ville passe til mit formål. Disse var også Høj-ohm´s, så jeg troede alt var godt.

Så jeg bestilte et sæt dyser hos Motor-man, og fik hurtigt mine dyse.

Efter at have monteret dem og ikke kan få tingen til at virke har jeg fundet ud af dyserne er lav-ohms, og ikke høj-ohms. Så Jeg har lært at man skal være lidt varsom. Nu håber jeg bare ikke min MS-boks har taget skade. Sikringen til boksen sprang, så jeg håber at denne har taget "skraldet"

Her er siden hvor jeg valgte dyse model ud fra:
http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm

Iøvrigt kan Motor-man klart anbefales. Super hurtig service og gode priser.

Den model dyser som jeg har købt er Bosch 280 150 213. Nogen som kender andre hjemme sider hvor jeg kan se om disse skal være lav-ohms, eller hvad?

God weekend.

Jakob
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#2 Indlæg af Runesm »

Har du en email har jeg en PDF fil med Dysenummer, CCM@givent tryk, ohm, og hvad bil de evt har siddet på. Smid den i en pm.

Dine dyser er
2,4 ohm
300ccm/min @ 43,5 psi brændstoftryk
Bør ku' lave omkring 60hk stykket
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#3 Indlæg af Blob »

Jeg er bare træt af at det er lav-ohm. De tidligere dyser "som var for små" var høj-ohms, og dem havde jeg ingen problemer med.
Efter hvad jeg kan læse i manualen, er der noget mere besvær med lav-ohms. Så det bare rigtig øv...
Escort 3
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 16 okt 2004, 19:44

#4 Indlæg af Escort 3 »

du kan da bare sætte en formodstand på dem....

hvis du så gerne vil have høj ohms :?:
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#5 Indlæg af tyson2 »

Er du sikker på at det er lavohms? Og er du sikker på nummeret? For ifølge flere links fundet på google er det højohms.
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#6 Indlæg af Blob »

Jep de er helt sikkert Lav-ohms. Jeg har målt på dem, og de svinger mellem 2,5 og 2,6 ohm, så der er ikke så meget at rafle om.

Jeg har fået en god liste af Rune, og den stemmer helt overens med de modstande som jeg kan måle.

Så vi kan hermed med sikkerhed sige at ikke alle lister passer.

Hvad er bedst, at forsøge og få justert ind med lav-ohms, eller ekperimentere med modstande?
Er der nogle af jer som kører med lav-ohms, hvad er jeres erfaringer?

Jakob
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#7 Indlæg af Blob »

Her lige en lille afsluttende bemærkning:

Mål altid på jeres ny-indkøbte dyser, førend I monterer dem. Stol ikke på hvad i læser, men kun på hvad jeres måleaparat fortæller jer.

Jeg har således nu brændt min boks, fordi jeg var så dum at stole på hvad jeg havde læst. Nogle gange lærer man det på den hårde måde, desværre.
Besvar