Efter at have fået min Turbo hjem fra Rep og fået monteret den igen.
Under test af "Olie Retur" på turboen, opdager jeg at der kommer et "stort" lufttryk ud af "Olie Retur" røret på motor blokken som om at den ikke holder på kompressionen, det samme lufttryk kommer ud af åndehuldet i topdækslet.
Vi har dog prøvet at lave en kompressionen test på dne (med billigt udstyr), og efter den så er kompressionen lidt bedere på Cylinder 4 lidt bedere end de 3 andre.
De 3 andre ligger meget ens, men det ser ikke ud som om der er noget igalt.
Hvad kan der være igalt med den, jeg syntes at der mangler lidt HK i den..????
Mvh
Michael.
Knækket Stemple ringe eller hvad???
Redaktør: Moderatorer
-
Cossie
- Mester Medlem
- Indlæg: 617
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Knækket Stemple ringe eller hvad???
Mvh
Michael.
[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/d ... 2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/g ... anner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]
Michael.
[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/d ... 2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/g ... anner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]
-
Lasse K
Re: Knækket Stemple ringe eller hvad???
Det lyder som en motorrenv. Hvad med olieforbrug?:-O
-
steffan
Re: Knækket Stemple ringe eller hvad???
hej michael din motor har under kommpresion når du har den samlet kommer der også tryk ud igennem olie påfyldningen .Det er fordi at den er opslidt (dine stempel ringe ) .
-
Cossie
- Mester Medlem
- Indlæg: 617
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Re: Knækket Stemple ringe eller hvad???
Att. Lasse K
Den bruger ikke noget Olie udover det normale, det eneste tidspunkt den får
olie er når det skal skriftes.
Mvh
Michael
Den bruger ikke noget Olie udover det normale, det eneste tidspunkt den får
olie er når det skal skriftes.
Mvh
Michael
Mvh
Michael.
[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/d ... 2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/g ... anner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]
Michael.
[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/d ... 2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/g ... anner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]
-
Lasse K
Re: Knækket Stemple ringe eller hvad???
Hej
Jeg må give Steffan ret, Ellers prøv at få den på rullefelt det afslører
meget om din motors tilstand!
Hilsen Lasse
Jeg må give Steffan ret, Ellers prøv at få den på rullefelt det afslører
meget om din motors tilstand!
Hilsen Lasse
- LasseW
- Senior Medlem
- Indlæg: 476
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Brøndby Strand
- Kontakt:
Re: Olie forbrug
Det er helt sikkert slid i motoren når man kan mærke et lufttryk i ventildækslet. Den behøves ikke nødvendigtvist at bruge olie af den grund, komp. testen ser også fin ud da den viser evnen til at opbygge et tryk. Størelsen af trykket vil dog være lavere på en slidt motor. Du skal have honet cylindrene og en overstørelse stempler i motorne. eller en anden, men det er kun lidt ydelse du går glip af :´-(
mvh LasseW
mvh LasseW
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
-
MICHAEL
- Nyt Medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: Knækket Stemple ringe eller hvad???
Hejsa
Det må vente lidt, men jeg har planer om at lave en ny motor til den men jeg har også
en anden bil som også skal have lavet motor.
Så længe den ene køre, så laver jeg på den anden..
Mvh
Michael.
Det må vente lidt, men jeg har planer om at lave en ny motor til den men jeg har også
en anden bil som også skal have lavet motor.
Så længe den ene køre, så laver jeg på den anden..
Mvh
Michael.